איך נראית אשתו של הרב פרץ? מצאו את הטעויות בקריקטורה של 'הארץ'

עיתון הארץ צייר בקריקטורה היומית שלו את הרב רפי פרץ ורעייתו מיכל, אלא שהגולשים ברשתות החברתיות מצאו טעויות רבות בציור, כולל דמותה של מיכל פרץ, שהתבססה בכלל על האישה הלא נכונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/19 12:09 כז בתמוז התשעט

איך נראית אשתו של הרב פרץ? מצאו את הטעויות בקריקטורה של 'הארץ'
עתון הארץ

הקריקטורה הזו, של עמוס בידרמן בעיתון 'הארץ', נועדה ללעוג ליו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, על כך שאשתו מיכל, שמוקדם יותר השבוע פורסם כי פעלה נגד הצבתה של איילת שקד במקום הראשון בימין המאוחד, זועמת על בעלה בזמן שהוא שב הביתה לאחר האיחוד.

https://twitter.com/Amos123Biderman/status/1156042205611679745

אלא שהגולשים ברשת מיהרו למצוא שלל טעויות עובדתיות מביכות בקריקטורה. כך למשל העובדה שנרות השבת דולקים בביתם של בני הזוג פרץ, כאשר מדובר ביום שני בשבוע, או את העובדה שבארון ניצבת "חנוכייה" בעלת שישה קנים ולא שמונה.

צייצנים בטוויטר אף לגלגו על פרטים שונים בקריקטורה, המעידים על כך שהצייר אינו בקיא בפרטי מושאי הציור שלו, כמו למשל העובדה כי בידרמן צייר טלוויזיה בביתו של רב שמרן, שככל הנראה כלל לא נמצאת שם, ואף הגיעו להערות ביזאריות כמו העובדה שתמונת המסוק על הקיר מתארת מסוק מסוג שונה מזה שהטיס הרב פרץ בשירותו הצבאי, שהרב מגולח על אף שהימים הם ימי בין המצרים ועוד.

אך המבוכה הגדולה ביותר בקריקטורה היא העובדה שדמותה של מיכל פרץ, כפי שצוירה על ידי בידרמן, מתארת אישה אחרת בכלל מרעייתו של שר החינוך. מקור הטעות הוא באישה דתייה בשם זהה, בעלת חשבון פייסבוק - בניגוד לרבנית פרץ - אליה ככל הנראה הגיע הצייר כאשר חיפש מקור לציור.

https://www.facebook.com/galit.mansbach/posts/10217421762994581