הסתדרות המורים מאיימת: נשבות בפתיחת שנת הלימודים

מזכ"לית הסתדרות המורים מאיימת לשבות בפתיחת שנת הלימודים, אם לא ייענו דרישותיה בנוגע לשני סעיפי שכר, בנושאי פנסיה ובנושא חישוב ימי מחלה: "ככל הנראה שנת הלימודים הקרובה לא תיפתח בגלל אוזלת ידה של המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/19 20:30 כו בתמוז התשעט

הסתדרות המורים מאיימת: נשבות בפתיחת שנת הלימודים
שוב שביתה?, צילום: shutterstock

האם התיכונים וחטיבות הביניים ישבתו בפתיחת שנת הלימודים? מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הודיעה הערב (ב'), חודש ויום לפני פתיחת שנת הלימודים, כי אם לא תהיה הסכמה עם משרד האוצר בשני נושאים כספיים בשכר המורים - המורים ישבתו בפתיחת השנה. כך פורסם בחדשות 12.

בהסתדרות דורשים לשיפור תנאי השכר של המורים, בהתייחס לשני סעיפים ספציפיים. האחד, שיפור תנאי הפנסיה של המורים, והשני, שינוי שיטת חישוב ימי המחלה. כיום, שיטת החישוב מחייבת את המורים והגננות ב-1.4 ימי מחלה עבור כל יום מחלה בפועל, ובהסתדרות מעוניינים לשנות זאת. על פי הדיווח גם במשרד האוצר מעוניינים לשנות את השיטה באופן עקרוני, אך לא פעלו בנושא.

בסרטון שפרסמה הסבירה מזכ"לית הסתדרות המורים: "חברות וחברים יקרים, ככל הנראה שנת הלימודים הקרובה לא תיפתח בגלל אוזלת ידה של המדינה כלפי ציבור עובדי הוראה בשני נושאים עיקריים.  לשמחתנו הרבה, בית הדין קיבל את עמדתה של הסתדרות המורים וביטל את הצו האוסר על הסתדרות המורים להשבית את המערכת בגין עושק ימי המחלה. המשמעות: הסתדרות המורים יכוליה להשבית את המערכת בכל זמן נתון".