קרן מלגות חדשה הוקמה על שמו של אליוס פז ז"ל

קרן חדשה של תנועת בני עקיבא העולמית הוקמה לזכרו של אליוס פז ז"ל, לשעבר ראש דסק התנועה בגרמניה. הקרן תסבסד תכנית מיוחדת עבור החניכים מהתנועה בגרמניה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/19 15:25 כו בתמוז התשעט

קרן מלגות חדשה הוקמה על שמו של אליוס פז ז"ל
מזכ"ל בנע העולמית רועי אביקסיס, צילום: בני עקיבא העולמית

קרן מלגות חדשה, "אלקנה" שמה, הוקמה היום ע"י תנועת בני עקיבא העולמית עבור חניכי "הכשרות" של התנועה בגרמניה. במסגרת תוכנית ההכשרות, מגיעים לישראל בכל שנה נערים ונערות בוגרי כיתות י' מכל העולם וכן מגרמניה, לשנת לימודים, התנדבות וסיורים חוויתיים בהם הם מכירים את הארץ על נופיה והחברה הישראלית על גווניה השונים. מטרת התוכנית היא העמקת הזהות היהודית הציונית ועידוד העליה ועשרות רבות של חניכים אכן עולים ארצה בעקבות תוכנית זו.


הקרן הוקמה על שמו של אליוס פז, ראש דסק גרמניה של בני עקיבא העולמית, שהלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, במלאת שלושים לפטירתו. הקרן תסבסד את התוכנית עבור החניכים מהתנועה בגרמניה ובכך תנגיש את התוכנית לנערים במחיר שווה לכל נפש.


אליוס שימש בתפקידו כראש דסק גרמניה בשנים 2015-2019 לאחר שבעצמו היה שליח צעיר של בני עקיבא העולמית בגרמניה. למעשה הוא שייסד את תוכנית ההכשרות בגרמניה ופעל רבות כדי לצרף אליה בכל שנה עוד ועוד חניכים כך שיכירו את הארץ והמורשת היהודית הישראלית, ועשרות חניכים עלו לארץ בשל תוכנית זו.



המלגה הושקה בטקס זיכרון שנעשה לזכרו בבניין בני עקיבא העולמית בו השתתפה גם משפחתו של אליוס, קרוביו, צעירים מגרמניה שעלו בזכותו לארץ ועוד.



מזכ"ל בני עקיבא, רועי אביקסיס, אומר כי " אליוס קשר את חייו בעבותות של אהבה למען יהודי גרמניה. הוא סמל עבורנו למסירות נפש לחיבור כל יהודי באשר הוא ליהדותו ולמדינת ישראל. הקרן שאנו מקימים לזכרו תאפשר לצעירים שמגיעים עם קשר בסיסי ליהדות להגיע לשנה לארץ, שנה שתשנה את חייהם. היא נקראת "אלקנה" בעקבות המדרש על אלקנה, שהיה סובב בכפרים ובערים ומצרף אליו בכל שנה אנשים לעליה למשכן בשילה. כך אנו מרגישים גם לגבי אליוס, שהיה עושה נפשות ליהדות גרמניה.

אביו של אליוס, ברוך פז, ציין כי "אנו מברכים על הקמת קרן אלקנה לזכרו, דבר שיכול להעצים את תרומתו ליהודי גרמניה בפרט. יהי זכרו ברוך".