קולט עלייה: נתניהו נפגש עם עולים חדשים בשדה התעופה

ראש הממשלה ושר הקליטה והעלייה לקחו חלק בקבלת הפנים ל-121 עולים חדשים מאוקראינה. אחת מהן סיפרה כי לאנטישמיות הגואה יש חלק גדול בעלייתם: "בני התבקש בידי הגננת שלו להסיר את המגן דוד שעל צווארו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/19 15:03 כו בתמוז התשעט

קולט עלייה: נתניהו נפגש עם עולים חדשים בשדה התעופה
נתניהו וגלנט בקבלת הפנים לעולים החדשים, צילום: נועם מוסקוביץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר העלייה והקליטה יואב גלנט קיבלו הבוקר בנתב"ג את פניהם של 121 עולים חדשים מאוקראינה.

נתניהו וגלנט, אשר לוו על ידי נשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין, פגשו את העולים החדשים ושמעו מהם על הסיבות שהביאו אותם לעלות לישראל.

"בני התבקש בידי הגננת שלו להסיר את המגן דוד שעל צווארו", סיפרה אחת מהן, אולגה חינוי תושבת קייב שעלתה הבוקר לישראל יחד עם בן זוגה ובנה וצפויה להתיישב בקצרין. מעבר לבעיית האנטישמיות ציינו חלק מהעולם כי גם לפן הכלכלי היה חלק בכך שהשתכנעו לעלות ארצה.

שיאנית הקליטה תהיה העיר חיפה שתקלוט 24 עולים. העולה המבוגרת ביותר בטיסה זו היא בת 78 והעולה הצעיר ביותר בן 11 חודשים בלבד. עוד נמסר מהקרן לידידות כי סך הכל יגיעו 40 ילדים מתחת לגיל 18, שהם שליש מהעולים.

ראש הממשלה ושר הקליטה מקבל את פני העולים

ראש הממשלה ושר הקליטה מקבל את פני העוליםצילום: נועם מוסקוביץ

נתניהו, שיש מי שקישר את הגעתו לקבלת הפנים למאמציו לגייס מצביעים מהמגזר הרוסי, אמר לעולים כי הוא  הצטרף לעולים "אני שמח במיוחד לראות את הילדים שעלו היום לארץ. הילדים האלו זוכים לעתיד נפלא כאן בישראל, כאן הוא ביתכם, זהו מקומכם. ואני מזמין אתכם לשתף אותי בקליטתכם כאן ואם יהיו לכם בעיות, אני כאן לשירותכם". 

גלנט הוסיף כי "קליטת עלייה מכל רחבי תבל במדינת ישראל היא יעד חשוב בפני עצמו, וצורך חיוני בביצור חוסנה של מדינת ישראל וחיזוק העם היהודי. משרד העליה והקליטה פועל במלוא המרץ על מנת לספק עבור כלל העולים את מירב הכלים והשירותים הנדרשים לשם הסתגלות מהירה ונוחה בביתם החדש".

אקשטיין ציינה: "אנו חיים במציאות מורכבת, בה מצד אחד גילויי האנטישמיות גואים באירופה ומנגד כדברי הנביאים שבים הבנים לגבולם, עם ישראל שב לביתו בציון. עם רדת העולים מהמטוס ונחיתתם בשלום אנו מלאי חג ושמחה על ההזדמנות להביא עולים חדשים לארץ, שמתווספים ללמעלה מ-19,000 עולים שהביא הקרן ב-4 השנים האחרונות. את חגיגות השמחה אנו חולקים יחד עם חברינו מעבר לים שתורמים בנדיבות כדי להמשיך ולקיים את המפעל המיוחד הזה של הקרן לידידות".

יש לציין כי העולים של הקרן זוכים לסיוע מקיף הכולל מענקים מיוחדים בסך 500 דולר לכל עולה בוגר ו-300 דולר עבור כל ילד, בנוסף למימונה של הטיסה ארצה. בנוסף, הקרן מסייעת בקליטתן של כל משפחות העולים ברשויות המקומיות, המתגייסות ללוות את העולים ולסייע לאלו הזקוקים במציאת דיור ומקומות תעסוקה.