מתגיירים לבנט: "אתה מזלזל בתהליך הגיור ומוציא שם רע על בתי הדין והדיינים"

קבוצת מתגיירים תקפה את שר החינוך לשעבר על תכנית הגיור שהציג ועל דבריו בנוגע למערך הגיור הממלכתי: "מצופה ממי שטובת העם היהודי נמצאת לנגד עיניו, שימנע מיצירת הפחדה מיותרת"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 29/07/19 14:48 כו בתמוז התשעט

מתגיירים לבנט: "אתה מזלזל בתהליך הגיור ומוציא שם רע על בתי הדין והדיינים"
נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קבוצת מתגיירים פרסמה היום (ב') מכתב פתוח לנפתלי בנט, בו מתחו ביקורת על תכנית הגיור שהציג ועל דברים שאמר בגנות מערך הגיור הממלכתי.

"כמי שעברו בעצמם הליך גיור וזכו להצטרף אל העם היהודי", כתבו, "אנו בוודאי תומכים בגיור של מי שנמצא מתאים לכך, אך לצערנו ואכזבתנו מצאנו בדבריך ובגישתך אל עולם הגיור זלזול בגרי הצדק ובתהליך אותו הם עוברים".

בהמשך המכתב, עליו היו חתומים מאיר רגב, יעקב דוד גרוזמן, יעל חיה גרוזמן, ישראל עמיהוד, זוהר וגנר ודוד יערי, נאמר כי "בתהליך הגיור עצמו הכולל טבילה של היטהרות, מילה וכריתת ברית עם רבונו של עולם, וקבלת עול מצוות מתוך מחויבות עמוקה לרצון ה' שבתורה". בפנייתם לבנט הוסיפו, "האם ניתן להפוך את התהליך המיוחד הזה לפתרון פרגמטי כפי שאתה מתאר בדבריך? האם ניתן להסתפק בכך שאדם כלשהו התגייס לצבא ומרגיש באופן חברתי שייך לחברה בישראל כדי שיהפוך להיות יהודי? הרי זהו זלזול נורא בתהליך הגיור ובמשמעות העמוקה של ההצטרפות לעם היהודי".


להורדת הקובץ

בחודש שעבר פורסמה תכנית הגיור של בנט, אותה הוא מתכוון להעמיד כאחד מתנאיו במו"מ הקואליציוני. בדברי ההסבר לתכנית הוא האשים את מוסדות הגיור על שהם מתנהלים בצורה קשוחה ולא מסבירת פנים כלפי הרוצים להתגייר.

"אם נמשיך להרחיק את מי שרוצה להתקרב אלינו נייצר נזק לדורות", אמר והוסיף כי "בישראל יש מאות אלפי ישראלים שחיים כיהודים, משרתים ביחידות קרביות בצה"ל, אך אינם יהודים על פי ההלכה והיו שמחים להתגייר אצל רב מאיר פנים". לדבריו, ''זאת פצצת זמן שאפשר לפתור, אבל הרבנות הראשית החרדית מונעת פתרון. הגיע הזמן להפגין אומץ לב, להסתכל למציאות בעיניים ולהביא פתרון שפוי".

כאמור, המתגיירים שחתמו על המכתב לא הסכימו לגישה זו וכתבו: "מצאנו בדבריך הוצאת שם רע חמור על בתי הדין והדיינים של מערך הגיור של הרבנות. הדיינים אותם פגשנו היו מאירי פנים ומקדשי שם שמים וגם נטו מאד להקל בגיור, (ומלבד כל זה ובניגוד לדבריך רובם המוחלט הם גם מבני הציונות הדתית".

לסיום כתבו לשר החינוך לשעבר כי "מצופה אם כן ממי שטובת העם היהודי נמצאת לנגד עיניו, שימנע מיצירת הפחדה מיותרת, מהוצאת לשון הרע על בתי הדין ומזלזול בתהליך הגיור, אלא יפעל לתיקון של חוק השבות ועצירת עלית הגויים לארץ מכאן ולהבא".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן