בקרוב ברכבת: כרטיס האשראי יחליף את הרב קו

פיילוט חדש שהחל ברכבת ישראל ויימשך כחודשיים יאפשר נסיעה ברכבת באמצעות העברת כרטיס אשראי ללא צורך ברכישת כרטיס או הטענת הרב קו

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/19 10:33 כו בתמוז התשעט

בקרוב ברכבת: כרטיס האשראי יחליף את הרב קו
אשריכם | פיילוט חדש ברכבת ישראל, צילום: Hadas Parush/Flash90

איך לא חשבו על זה קודם: פיילוט חדש יוצא הבוקר (ב') ברכבת ישראל שיאפשר נסיעה ברכבת ותשלום ישירות באמצעות העברת כרטיס האשראי בשערי הכניסה והיציאה, ללא רכישת כרטיס או הטענת הרב קו. המעבר בשערים והחיוב יתאפשר בזכות שבב מיוחד המותקן כיום על גבי כרטיסי אשראי חדשים.

בחודשים האחרונים, במסגרת הפיילוט הותקנו שערי כניסה ויציאה חכמים במספר תחנות רכבת: ת"א ההגנה, ת"א השלום, אשדוד עד הלום, אשקלון, בנימינה, נתניה, רחובות, לוד, יבנה מזרח ומודיעין מרכז - ובימים הקרובים יותקן שער חכם גם בתחנת באר יעקב.

איך יתבצע התשלום: בשלב ראשוני, יחויב כרטיס האשראי בחיוב יומי על רכישת כרטיס חד פעמי וברכבת מתכוונים להציע רכישה מותאמת. המשמעות היא שהחיוב יהיה מותאם למספר הנסיעות שבוצעו וימליץ על רכישת חוזי נסיעה. בנוסף, מתכוונים לבצע "חיוב מותאם פרופיל נוסע" – כך שלפרופיל "אזרח ותיק", סטודנטים ועוד תהיה הנחה מותאמת מראש.

מרכבת ישראל נמסר: "כחלק ממהלכי שיפור השירות, הוחלט לקדם את המהלך שאמור לחסוך לנוסעי הרכבת זמן יקר, לשפר את זרימת הנוסעים בכניסה לתחנות, ולהקל על התיירים שלרובם אין כרטיס רב קו. רכבת ישראל משקיעה משאבים רבים בהטמעת טכנולוגיות מתקדמות, לשיפור השירות וחיסכון בזמן", הוסיפו ברכבת ישראל. "לאחרונה מבוצע בהצלחה פיילוט נוסף הכולל פיצוי אוטומטי במקרה של עיכוב, הנטען ישירות לכרטיס הרב קו, וכן הוטמע מדד עומס באתר וביישומון, וכן מוצגים נתונים בזמן אמת על תנועת הרכבות.  בחודשים הקרובים ייבחן הפיילוט, ועל פי תוצאותיו יוחלט האם להרחיבו גם לתחנות נוספות ולקהל הרחב".