'מכון מאיר' ביטל כנס של מכון המקדש

במכון מאיר ביטלו כנס של מכון המקדש שאמור היה להתקיים במתחם המכון בשכונת קרית משה: "זה יצית מלחמות היהודים, לא יכולים להרשות לעצמנו את הסקנדלים". מכון המקדש: "מצער"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/19 17:04 כה בתמוז התשעט

'מכון מאיר' ביטל כנס של מכון המקדש
מכון מאיר, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מכון נגד מכון. ב'מכון מאיר', השוכן בשכונת קרית משה בירושלים ביטלו כנס של מכון המקדש, שאמור היה להתקיים באחד מאולמות מתחם מכון מאיר, בטענה כי אירוע כזה הוא נפיץ ועלול לגרום ל"מלחמות היהודים". את הסיפור הביא אבישי גרינצייג ב'מעריב'.

הכנס השנתי של מכון המקדש, השוכן בעיר העתיקה, אמור היה להתקיים בשבוע הבא, באולם של מכון מאיר, והיו אמורים להרצות בו ראש המכון הרב ישראל אריאל, חוקרים בכירים בתחום המקדש, רבנים ומרצים נוספים. שניים מהמושבים המרכזיים בכנס אמורים לעסוק בעלייה להר הבית ובמצוות פרה אדומה בימינו.

על פי הדיווח, ראשי מכון מאיר אמרו להנהלת מכון המקדש: "המצב רגיש מאוד. יש לנו מלחמות היהודים ואנו לא רוצים להוסיף את זה. היו כאן לא מזמן מלחמות היהודים שהגיעו לפיצוצים כאלה. נכון שזה רק אולם והכל אבל זה יצית כאן תבערה כזאת, שאני לא רוצה להיכנס לזה. כל מיני גורמים מסביב שהתנפלו עלינו, ואני לא יכול להרשות לעצמי את הסקנדלים שהיו אז. מניסיוננו היו כאן ממש בעיות, ממש צרות צרורות כתוצאה מדברים מהסוג הזה".

בתגובה לדברים מסרו במכון המקדש: "מצער מאוד לשמוע שהטרור שמפעילים גורמים מסוימים כנגד עלייה להר הבית מגיע לשיאים חדשים. יש מקומות שבשבילם להזכיר את צמד המילים 'הר הבית' זו טריפה ממש והדבר הזה מצער מאוד. אנו שוקלים את צעדינו בנושא דרישת הפיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לנו מצד מכון מאיר".
במכון המקדש מסרו בנוסף כי הם מחפשים מקום חלופי לקיום הכנס, וכי יודיעו בהקדם לציבור על פרטי האירוע.

ממכון מאיר לא נמסרה תגובה.