"דורשים מהפכה": מחאת הורי ילדים פעוטונים מתרחבת

ברקע חשיפת מקרי ההתעללות בפעוטות, מאות מפגינים הערב בתל אביב בדרישה לאחד גוף ממשלתי שירכז את הטיפול והחינוך בילדים ולנקוט צעדים להגנה ולשמירה עליהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/19 22:37 כד בתמוז התשעט

"דורשים מהפכה": מחאת הורי ילדים פעוטונים מתרחבת
צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

המחאה נגד ההתעללות בפעוטונים נמשכת הערב (שבת) בהפגנה בכיכר רבין בתל אביב: מאות הורים מפגינים בעקבות שורת המקרים שנחשפו לאחרונה, ובראשם ההתעללות של הגננת כרמל מעודה בפעוטון בראש העין, ו-17 שנות המאסר שנגזרו על אינה סקיבנקו, הסייעת שהרגה את התינוקת יסמין וינטה בפעוטון בפתח תקווה. 

ברקע חשיפת מקרי ההתעללות בפעוטות, המפגינים קוראים ל"מהפכה בחינוך בגיל הרך". בעצרת משתתפים  ידוענים רבים, בין היתר אברי גלעד, מוקי, שירי מימון, דקלה, קובי אפללו ומיכל דליות.

בתוך כך על הבמה נאמה דורינה וינטה, אמה של הפעוטה יסמין שנהרגה על ידי הסייעת אינה סקיבנקו בפתח תקווה. היא אמרה כי בתה "נפלה לידי מפלצת. מות הילדה שלי הוא סמל המלחמה שלנו. אנחנו צריכים שהילדים שלנו יהיו בטוחים. האסון שלי לא יחזור. חייבות להיות מצלמות, המטפלות צריכות לעבור הכשרות".

הדרישות של מארגני המחאה הם בין היתר: יישום החלטות ועדת רוזנטל לעניין הגיל הרך. ב"דור איתן - קידום מעמד הילד בישראל", שארגנו את ההפגנה, דורשים לאחד גוף ממשלתי שירכז את הטיפול והחינוך בילדים, לנקוט צעדים להגנה ולשמירה עליהם, ליצור סביבה חינוכית מתאימה ולשפר את מעמד הצוות החינוכי. בין הצעדים שאותם דורשים המוחים ליישם: קבלת רישיון להפעלת גן פרטי, פיקוח סדיר של הגוף הממשלתי, העלאת רף הקבלה לעבודה ויחס של מטפלת אחת על שלושה ילדים.

במסמך הדרישות נכתב כי "זאת הזעקה האמיתית והכי חשובה שהייתה במדינת ישראל. הפנים של יסמין, לעולם לא ישכחו. הסרטונים של הזוועה מראש העין לא יעלמו מהתודעה החברתית שלנו. אנחנו יוצאים בזעקה בדרישה לרפורמה/מהפכה בחינוך לגיל הרך. די להזנחה הפושעת של ילדי ישראל"