סקר חדש: איילת שקד מזנקת ל-9 מנדטים

סקר מנדטים של כאן 11 מציג תמונה מדאיגה לחברי הבית היהודי-האיחוד הלאומי, כאשר הם יורדים ל-4 מנדטים והימין החדש עומד על 9 מנדטים. בצד השמאלי, העבודה נחלשה בעקבות הקמת 'המחנה הדמוקרטי'

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/19 20:44 כב בתמוז התשעט

סקר חדש: איילת שקד מזנקת ל-9 מנדטים
עולה למעלה, יו"ר הימין החדש איילת שקד, צילום: פלאש 90

סקר חדש שבוצע עבור "חדשות הערב" בכאן 11 מציג תמונה מדאיגה לשרים פרץ וסמוטריץ' כאשר 'הבית היהודי-האיחוד הלאומי' מקבלים יחד פחות ממחצית המנדטים שמקבלת איילת שקד, יו"ר הימין החדש. בשמאל, האיחוד של ברק, הורוביץ ושפיר פוגע במפלגת העבודה.

על פי הסקר, מפלגת הליכוד ומפלגת כחול לבן נמצאות שתיהן בשוויון מספרי, כאשר כל אחת מהן מקבלת 30 מנדטים - ירידה של חמישה מנדטים מהבחירות הקודמות שהתקיימו באפריל. המפלגה השניה בגודלה, הרשימה הערבית המשותפת מקבלת 10 מנדטים. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן נחלשת מעט בעקבות הצבתה של איילת שקד בראשות הימין החדש ושתי המפלגות מקבלות מספר מנדטים זהה של תשעה מנדטים.

באגף השמאלי של המפה הפוליטית, המחנה הדמוקרטי - החיבור שבין מרצ, ישראל דמוקרטית וח"כ העורקת, סתיו שפיר מניב תוצאה יפה של שמונה מנדטים. במהלך הזה בעצם, ח"כ סתיו שפיר לוקחת מנדט מהמפלגה אותה נטשה - מפלגת העבודה שמקבלת 5 מנדטים בלבד.

הליכוד
30
הליכוד
כחול לבן
30
כחול לבן
שס
7
שס
ישראל ביתנו
9
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
5
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
8
יהדות התורה
זהות
0
זהות
העבודה-גשר
5
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
8
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי בתאריך 25/07
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

יהדות התורה שומרת על כוחה עם שמונה מנדטים, כאשר חברתה ממזרח, מפלגת ש"ס יורדת במנדט אחד כשהיא מקבלת שבעה מנדטים. מפלגת זהות בראשותו של משה פייגלין נושקת לאחוז החסימה מהצד השלילי שלו.

נתון נוסף וחשוב שעולה מהסקר, הוא שבמידה ומפלגת הימין החדש תתאחד עם איחוד מפלגות הימין - כאשר  בראשות הרשימה תעמוד איילת שקד, אזי המפלגה המאוחדת של הימין תקבל 15 מנדטים. אם ייווצר עוד חיבור בגוש השמאל, בין העבודה למחנה הדמוקרטי, אזי הרשימה הגדולה תקבל 14 מנדטים. אולם, ההבדל בין הגושים, עם איחודים וללא איחודים, עומד על הפרש של מנדט אחד בלבד שמתווסף לגוש הימין. 

הסקר נערך על ידי מכון קנטאר בשיטות סטטיסטיות מוכרות לעריכת סקרים בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. על הסקר ענו 538 משתתפים מתוך 1,612.
 טעות הדגימה 4.3% +/- מועד איסוף הנתונים: 25 ביולי 2019