יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורביץ: סיימנו להתחנף לימין

יו"ר הרשימה החדשה של גוש השמאל במסיבת עיתונאים ראשונה: "זאת בשורה לשמאל בשורה לעם ישראל, הישג ענק כי להיות שמאלני זאת מחמאה וגאווה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/19 17:35 כב בתמוז התשעט

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורביץ: סיימנו להתחנף לימין
יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר האיחוד בגוש השמאל בין מפלגת מרצ, ישראל דמוקרטית וחברת הכנסת שערקה ממפלגת העבודה, סתיו שפיר, יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורביץ אמר במסיבת עיתונאים ראשונה. "נגמר עידן החנופה לימין".

"כיושב ראש מפלגת מרצ אני גאה ושמח שהצלחנו לאחד כוחות, ליצור כוח פוליטי משמעותי שכמוהו לא קם בשמאל שנים רבות זאת משאת הנפש של הציבור. זאת בשורה לשמאל בשורה לעם ישראל, הישג ענק כי להיות שמאלני זאת מחמאה וגאווה", אמר הורביץ.

הורוביץ הוסיף ואמר כי נגמר עידן החנופה לימין. "אנחנו מובילים סדר יום דמוקרטי. אלטרנטיבה אידאולוגית אמיתית ללאומנות, לגזענות ולכפייה. להיות שמאלני זאת מחמאה וזאת גאווה. נחתור לביטול חוק הלאום, והגברת השיוויון בחברה הישראלית".

j"f סתיו שפיר התייחסה לעזיבת מפלגת העבודה: "כולנו עשינו בחירות לא פשוטות כדי להיות כאן. העבודה היא הבית האידיאולוגי שלי. יכולתי לנוח עכשיו על זרי ההישגים שלי ולחכות לבחירות, אבל הבית בוער ויוצאים החוצה יחד כדי לכבות את השריפה ולבנות אותו מחדש".

היא הוסיפה: "המחנה הדמוקרטי חיכה שנתאחד. ביחד ננצח את מי שעלול לקחת לאבדון את החלום הציוני. אני קוראת לחברי הערבים, אזרחי ישראל, לראות בנו בני ברית. אני קוראת לחברותיי החרדיות לראות בנו בית". בראש המחנה הדמוקרטי יעמוד ניצן הורוביץ, במקום השני תעמוד סתיו שפיר, אהוד ברק בחר לעמוד במקום ה-10 ברשימה, אך האלוף במיל' יאיר גולן, האיש מטעמו של ברק יתפוס את המקום השלישי.