ריבלין: "בציונות הדתית גדלה ההנהגה בדור הבא"

נשיא המדינה השתתף בכנס המנהלים של מוסדות וארגוני הציונות הדתית ושיבח את הציבור הדתי לאומי. גדעון סער: "יש כיום בכנסת יותר אנשי יחסי ציבור מאשר שליחי ציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/19 12:24 כב בתמוז התשעט

ריבלין: "בציונות הדתית גדלה ההנהגה בדור הבא"
ריבלין והרב פרץ, צילום: עמוס בן גרשום. לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, השתתף היום (ה') בכנס המנהלים של מוסדות וארגוני הציונות הדתית שהתקיים בסימן הוקרה לח"כ לשעבר ניסן סלומינסקי
 
"אין ספק שהתלמידים הגדלים כיום במוסדות החינוך בציונות הדתית צפויים לעמוד בשורה הראשונה של ההנהגה בדור הבא. ומי שמבקש להנהיג מחויב באחריות לכלל", אמר הנשיא.

לדבריו, "המבנה הנוכחי של החברה הישראלית, שבו ארבעת שבטים המתקרבים זה לזה בגודלם, מחייב כל מי ששואף להיות אליטה מנהיגה להיות מסוגל להקשיב, לקבל, ולהאזין לאחר. במסגרת תקווה ישראלית, תוכנית הדגל של בית הנשיא, אנחנו מחברים בין השבטים ומעודדים מפגש ושיח. אנחנו מאמינים שאין לנו ארץ אחרת ואין לנו אזרחים אחרים. אף שבט לא ייעלם מכאן ואף אחד לא ימחק את זהותו." הוסיף הנשיא.

ריבלין עם חברי איחוד הימין ושולי מועלם

ריבלין עם חברי איחוד הימין ושולי מועלםצילום: עמוס בן גרשום. לע"מ

 
עוד אמר ריבלין כי "הציונות הדתית כבר הוכיחה בעבר שהיא יודעת לעשות את השינוי התודעתי הדרוש מכל מי שחותר להנהגה לאומית. כך למשל השירות הלאומי-אזרחי, התחיל כמפעל שנבנה בתוככי הציונות הדתית, וכיום משרתים בו חרדים, ערבים, דתיים וחילוניים. זהו צו השעה. צו השעה הוא לא רק לקדם, את השבט שלי, את המחנה שלי, אלא להקשיב ולאפשר לאחרים, לצעוד יחד איתי".
 
בנוגע לשיח על הדתה אמר הנשיא: "גם אני כנער בגימנסיה העברית בירושלים, הגימנסיה העברית הראשונה, למדתי תלמוד. בגימנסיה למדנו תלמוד, בלי לחשוש מהדתה. לא פחדנו מהיהדות, ביקשנו ללמוד אותה, כל אחד על פי אמונתו, כל אחד על פי מנהגיו. אין לנו מה להתבייש במסורת החינוכית שלנו, במוסדות החינוך שלנו, אנחנו צריכים להיות גאים בהם ולטפח אותם".
 
בדברים שייחד הנשיא לחבר הכנסת לשעבר סלומינסקי אמר: "ניסן הוא אדם עם ראיה כלל ישראלית, ומחויבות למוסדות החינוכיים. תודה לך ניסן על שנים ארוכות של עשייה למען עם ישראל ועל תרומתך לציונות הדתית. ותודה לכם על ההשקעה בבניין דור העתיד של מדינת ישראל."

סיר בכנס

סער בכנס צילום: ללא קרדיט

גם השר לשעבר, ח"כ גדעון סער נשא דברים בכנס ואמר כי לסלומינסקי " היה תפקיד מפתח בפריצת הדרך וביציקת היסודות בהתיישבות ביהודה ושומרון.  כח"כ הוא הגיע לתפקידים הפרלמנטריים הכי בכירים כיו"ר סיעה יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ויו"ר ועדת הכספים".

סער הוסיף כי "ניסן משרת ציבור נאמן ששם את האינטרס הכללי לפני האינטרס האישי. אמר מעט ועשה הרבה. והבין שלא המדרש העיקר אלה המעשה. ניסן ראה הציונות הדתית כתפיסת עולם ותנועה חברתית ואידיאולוגית  שיש לה מערכות חיים בחינוך ברווחה בתרבות וכל תחומי חיינו. ואחד התפקידים של שליחי הציבור בכנסת היא לבצר את המבנה הזה. בעבר זה היה מובן מאליו.

"אבל כיום שליחי הציבור הם במיעוט ביחס לאנשי היחסי הציבור. הוא ידע לגשר ולאחד ואף ויתר על מקומו (בכנסת 18 לטובת אורי אורבך ז"ל) למען האחדות. חבל לי שכשאני חוזר את עוזב. ואני רוצה לומר לך תודה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן