יוטיוב נגד הרב אבינר: הסירה שיעור שעסק ב"טיפול בנטיות הפוכות"

אתר חדש הוקם במטרה לרכז שיעורים בנושאי משפחה, מפי שורת רבנים השייכים לחלק השמרני בציונות הדתית. שיעור שעסק בנושא להט"ב הוסר לצפייה. במדיניות יוטיוב כתוב: "אנו מסירים תוכן המקדם אלימות או שנאה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 24/07/19 19:37 כא בתמוז התשעט

יוטיוב נגד הרב אבינר: הסירה שיעור שעסק ב"טיפול בנטיות הפוכות"
הרב שלמה אבינר, צילום: באדיבות המצלם

אתר חדש המרכז שיעורים מפי רבנים שונים הוקם לאחרונה, אך זה של הרב שלמה אבינר, שעסק בנושא להט"ב, הוסר על ידי יוטיוב.

לאתר, שהוקם בין השאר בעקבות המתקפה על הרב רפי פרץ שהתבטא בנושא טיפולי המרה, הועלו שיעורים מפיהם של הרב צבי טאו, הרב יגאל לוינשטיין, הרב יוסף קלנר, הרב מרדכי שטרנברג והרב אבינר.

השיעור שהוסר

השיעור שהוסרצילום: צילום מסך מהאתר

שיעורו של ראש ישיבת עטרת ירושלים שעלה תחת הכותרת "החובה לטפל בנטיות הפוכות", נמחק על ידי יוטיוב, כך שלא ניתן עוד לצפות בו.  מקים האתר, נסים ירחי, אמר לחדשות כיפה כי "על רקע השיח שמתעורר בתקופה האחרונה על המשפחה וערכי המשפחה ראינו שיש צמא גדול וצורך לברר את הסוגיות האלו ולהביא לציבור את דברי הרבנים על הנושא, לכן הקמנו את האתר. הזוי לראות שגם אתר שרוצה להביא לציבור את שיעורי הרבנים נחסם ע"י יוטיוב ולא מאפשר לציבור הרוצה בכך לשמוע וללמוד".

על אף פנייתנו מגוגל ישראל המפעילה את יוטיוב לא נמסרה תגובה, אך גורמים בחברה הפנו אותנו למדיניות יוטיוב בנושא תכני שנאה שם נכתב: "אנו מסירים תוכן המקדם אלימות או שנאה כלפי אנשים או קבוצות", כשאחד הפרמטרים שהוזכרו במסמך הוא נושא "נטיות מיניות"