לקוחות בנק לאומי היזהרו: מנסים לגנוב מכם את הפרטים האישיים

בחברת צ'ק פוינט הזהירו מפני הודעת SMS המגיעה כביכול מהבנק ומפנה לאתר מתחזה שבו נדרשים הלקוחות להקליד את מספר החשבון, פרטי כרטיס האשראי ועוד. כך תזהו מסרונים חשודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/19 15:59 כא בתמוז התשעט

לקוחות בנק לאומי היזהרו: מנסים לגנוב מכם את הפרטים האישיים
מנסים לגנוב לכם את הפרטים. אילוסטרציה: בנק, צילום: pexels

חברת האבטחה צ'ק פוינט הזהירה היום (ד') את לקוחות בנק לאומי מפני מתקפת פישינג, שמטרתה להצליח לחדור במרמה לחשבונות של לקוחות הבנק.

לקוחות רבים בבנק שנחשב לשני בגודלו במשק הישראלי, קיבלו לאחרונה מסרון שנראה בטעות כאילו נשלח מהבנק ובו בקשה לאמת את חשבונם על ידי הקלדת פרטיהם האישיים, סיסמתם ומספר כרטיסי האשראי שלהם.

מי שימלא אחר הוראות המסרון ימסור את פקטיו האישיים לאתר התחזה לאתר הבנק. בצ'ק פוינט העריכו כי אלפי אנשים , בתוכם גם כאלה שאינם לקוחות של לאומי, קיבלו את המסרון שבו נכתב: "שלום אדוני. קיימת פעילות חשודה בחשבונך. היכנס עכשיו כדי לאשר את החשבון".

ראש צוות אבטחת סייבר בצ'ק פוינט, אמר ל-ynet כי ניתן לזהות את הסימנים שמעידים כי מדובר במתקפת פישינג ולא במסרון אמיתי מהבנק: בנק לא אמור לשלוח ללקוחות הודעות עם בקשה לאמת את חשבונותיהם; ב-SMS ניתן לראות שהלינק לא מפנה ל-URL האמיתי של בנק לאומי, וגם האמוג'י שמופיע בהודעה מעורר חשד מאחר ובהודעות מבנקים לא נהוג לצרף אייקונים.