תם עידן הפקס בשירות הציבורי

החוק המחייב את משרדי הממשלה ושירותים ציבוריים כמו ביטוח לאומי לקבל מידע באופן אלקטרוני ייכנס השבוע לתוקפו. יוזמת החוק, ח"כ שרן השכל: "הגיע הזמן להתקדם ולעשות התאמות לעידן הטכנולוגי. פקסים הם נחלת העבר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/07/19 09:53 כא בתמוז התשעט

תם עידן הפקס בשירות הציבורי
נפרדים לשלום. פקס, צילום: shutterstock

נפרדים מהפקס. 'חוק הפקסים' שיזמו חברי הכנסת דוד ביטן ושרן השכל (ליכוד), ועבר במליאה לפני כשנה, ייכנס בסוף השבוע לתוקפו. על פי החוק, גוף ציבורי יאפשר לכל אדם לפנות אליו באמצעי קשר דיגיטלי - כלומר לא באמצעות פקס. החוק יחול על כל משרדי הממשלה ועל גופים ממשלתיים וציבוריים כמו ביטוח לאומי, קופות חולים ובתי חולים ממשלתיים ועוד.

ח"כ שרן השכל, מיוזמי החוק, אמרה הבוקר (ד') כי "הגיע הזמן להתקדם ולעשות התאמות לעידן הטכנולוגי של ימינו - אנחנו בישראל 2019. כולם עובדים במיילים, פקסים הם נחלת העבר". עוד אמרה השכל: "שמים סוף לתירוץ הביורוקרטי 'לא קיבלנו את הפקס שלך'. עכשיו זה בהחלט רשמי, ניצחנו במאבק להוצאת הפקסים מהשירות הציבורי, וכעת ייכנס לתוקף השימוש בדואר אלקטרוני. באומת הסטארט־אפ 2019, המגזר הציבורי והמשרדים הממשלתיים נתפסים כבדים ומיושנים, והממשק איתם מסורבל".

הסנונית הראשונה להחלת הריבונות ביהודה ושומרון? ח"כ השכל

ח"כ שרן השכלצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לדברי ח"כ השכל: "שירותים יעילים ואיכותיים וממשל זמין לאזרח עוזרים לבסס ולחזק את הדמוקרטיה בישראל, ומחובתנו לדאוג לקיומם התקין. אני שמחה וגאה בחוק הזה שהעברנו בכנסת ה־20, שנכנס לספר החוקים וכעת ייכנס לתוקף מעשי ויחול על כולם".

ח"כ דוד ביטן הוסיף: "מדובר בחוק שמטרתו ייעול והנגשת משרדי הממשלה. הגיע הזמן שמשרדי הממשלה יהיו נגישים לציבור. החוק אמור לייעל את מתן השירות לתושבי המדינה, ואף לקצר במקרים רבים את זמן ההמתנה בנושאים שאינם סובלים דיחוי".