עוצמה יהודית נגד סמוטריץ': הדליף את המעורבות של נתניהו באיחוד לתקשורת

גורם בכיר בעוצמה יהודית מאשים כי יו"ר האיחוד הלאומי הדליף לתקשורת את מעורבותו של ראש הממשלה באיחוד מפלגות הימין בכדי לדחוק את בנט ושקד במו"מ מול איחוד הימין. מסביבתו של סמוטריץ' נמסר: "קשקוש בלבוש"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 23/07/19 22:40 כ בתמוז התשעט

עוצמה יהודית נגד סמוטריץ': הדליף את המעורבות של נתניהו באיחוד לתקשורת
סמוטריץ בן גביר והרב פרץ, צילום: יחצ

גורם בכיר בעוצמה יהודית מספר לחדשות כיפה כי מי שהדליף את מעורבותו של ראש הממשלה נתניהו באיחוד מחודש בין הבית היהודי- איחוד לאומי לעוצמה יהודית הוא יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ'. 

הערב נחשף בחדשות 12 כי למרות הכחשותיו נתניהו מתערב למען איחוד בימין, הוא מנסה לייצר איחודים. ראש הממשלה שוחח עם הרב פרץ ולחץ לשלב את עוצמה באיחוד מפלגות הימין, והציג לו סקר שהראה שעוצמה שווה 2.5 מנדטים ושאיתמר בן גביר הוא דמות פופולארית בימין. נתניהו הפציר בפרץ לחבור לעוצמה יהודית עוד לפני הצירוף לבנט ושקד. 

בעוצמה יהודית טוענים כי מאחורי ההדלפה של סמוטריץ' עומד מניע נסתר והוא כיפוף בנט ושקד במשא ומתן מול הבית היהודי. בימין החדש הגיעו לשולחן המו"מ עם דרישות שסמוטריץ' לא רוצה להענות להם. יו"ר האיחוד הלאומי הדליף את המידע לתקשורת כדי להפחיד את ראשי הימין החדש שאם הם לא ירדו מהעץ שלהם יישארו מחוץ לחיבורים בימין. 

הבכיר במפלגה מותח ביקורת מרומזת כי יו"ר האיחוד הלאומי משתמש פעם נוספת בעוצמה יהודית לאינטרסים שלו:  "אנחנו מעריכים את בצלאל, אבל הוא חייב להפסיק להשתמש בעוצמה כקלף מיקוח מול בנט ושקד. זכותו של בצלאל להחליט  אסטרטגית שהוא לא רוצה את עוצמה. אנחנו התקדמנו ונמצאים היום במקום אחר אבל מגוחך שכל פעם שהמשא ומתן בין האיחוד הלאומי לימין החדש נתקע שולפים את קלף עוצמה יהודית וטוענים  שאוטוטו עוצמה חותמת על הסכם עם סמוטריץ . אנחנו כבר לא שם ואנשי האיחוד הלאומי יודעים שניכנס רק אם יהיה יחס של שותפות לעוצמה ולא כאלה שמשתמשים בקולות שלהם וזורקים"

מסביבתו של השר סמוטריץ נמסר: "קשקוש בלבוש"