שליח חב"ד באיה נאפה: "צריך לראות גם את הטוב"

לאחר פרשת האונס הקבוצתי של הנערים הישראלים באיה נאפה שבקפריסין, שליח חב"ד המקומי מספר על סעודת שבת עם מאות ישראלים, שעסקה רק ב'עשה טוב'. ועל המסיבה הכי טובה באיה נאפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/19 10:35 כ בתמוז התשעט

שליח חב"ד באיה נאפה: "צריך לראות גם את הטוב"
לראות גם את הטוב. איה נאפה, צילום: shutterstock

פרשת האונס הקבוצתי בסוף השבוע שעבר, בעיירה איה נאפה שבקפריסין, בה היו מעורבים, לכאורה, כ-12 צעירים ישראלים, עדיין מהדהדת בכותרות, אך בעמוד הפייסבוק של אשת התקשורת סיון רהב מאיר התפרסמו הבוקר (ג') דבריו של שליח חב"ד במקום, שמספר שלא הכל שחור בעיירה שבדרום קפריסין: "שלום, כאן זושא ניימרק, שליח חב"ד ב... איה נאפה. כבר שלוש שנים אני ורעייתי יעלי פה בקפריסין. רציתי לספר על 250 צעירים שישבו אצלי בסעודת השבת האחרונה".  

"הרבי מלובביץ' לימד אותנו להדליק אור בכל מקום שבו יש חושך, ולאורך הקיץ אנחנו מקווים להדליק אור קטן בליבם של אלפים. בחדשות מדברים הרבה על 'סור מרע', על מה אסור לעשות, לאן אסור לנסוע, והדברים נכונים וחשובים, אבל לדעתי חשוב מאוד לעסוק גם ב'עשה טוב' – איך לחיות חיים מלאי משמעות ותוכן וסיפוק, כך שלדברים השליליים פשוט לא יהיה זמן ומקום.
איך למלא את החיים שלנו בשליחות, בעשייה, בהתנדבות, בלימוד. לא להגיד לילד רק 'לא', אלא גם ליצור 'כן' שילהיב אותו. זוהי הדרך הכי טובה להתרחק מהרוע.

"דיברנו פה הרבה בשבת על הבחירה החופשית שלנו. יש לנו בחירה חופשית תמידית, בכל רגע, לבחור בטוב או ברע. גם ברגע זה ממש. ללמוד לשלוט על עצמנו, לכבד את הזולת, לשים גבולות, לאמן את עצמנו לבחור בטוב – כל זה חשוב יותר מכל דבר אחר שלומדים בבית הספר.
בשבת שרנו יחד, דיברנו, רקדנו, נהנינו, וריגש אותי מאוד שבסוף הסעודה, בשעה מאוחרת, כשכולם ניגשו להודות בנימוס לאשתי ולי, אחד הבחורים אמר: הרב, תכלס, זו המסיבה הכי טובה בעיר".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן