משרד הבריאות פועל לצמצום השימוש במשככי כאבים

המשרד ישלם תמריץ כספי לקופות חולים שיצמצמו את השימוש במשככי כאבים בקרב המטופלים, וכן עבור מימוש מרשמי סוכרת ולחץ דם לחולים כרוניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/19 08:39 יט בתמוז התשעט

משרד הבריאות פועל לצמצום השימוש במשככי כאבים
מצמצמים את הטיפול במשככי כאבים, צילום: shutterstock

במשרד הבריאות החליטו להיאבק בתופעה של משככי הכאבים על ידי תמריץ כספי לקופות חולים. התמריץ  יצמצם את השימוש במשככי כאבים בקרב המטופלים, ישפר את זמינותן עבור חולים במחלות כרוניות ובנוסף יינתן ייעוץ מצד רוקחים למטופלים שנוטלים יותר משש תרופות. כך פורסם בישראל היום.

כבר היום, משרד הבריאות מתגמל את קופות החולים על שיפור איכות הטיפול בתחומים ובמדדים רפואיים שונים. לדוגמה, מבחני תמיכה אלו הסתכמו ב־2018 בכ־300 מיליון שקלים. בשבוע שעבר הודיע המשרד לקופות, כי הוא מעוניין לשפר את השירותים שנוגעים לטיפול התרופתי ולתגמל את הקופות שישפרו את השירותים בתחום הזה.

כמחצית מבני ה-65 ומעלה נוטלים באופן קבוע ארבע תרופות ויותר, בו בזמן. ריבוי תרופות עלול לגרום ל"התנגשויות" בין התרופות השונות ולהעצים את תופעות הלוואי שלהן. נתונים מארה"ב הראו כי 30%-20% מאשפוזי קשישים נובעים מהשפעות שליליות של תרופות. 

לפי ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, יתוגמלו הקופות ב־100 שקלים עבור כל ייעוץ רוקחי למטופלים שנוטלים יותר משש תרופות מרשם, כדי לבדוק אם אפשר להפחית את מספרן. הקופות יתבקשו להציג תוכניות לשיפור ההיענות לטיפול התרופתי במחלות, ובהן סוכרת, יתר לחץ דם ויתר שומני דם. התגמול יינתן אם יוצג הפרש בין שיעור ההיענות בשנת התמיכה לשיעור בשנה הקודמת.