בית דין רבני ביטל בחשאי אבהות של גבר מחשש שילדיו יהיו ממזרים

הדיינים פעלו בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון שקבע בעבר כי על האב לשלם בעבוד ילדיו הביולוגים דמי מזונות, וכן ללא ידיעת האב שאמר: "את החלק הראשון של משפחתי מחקו הגרמנים ואת החלק השני הדתיים". גורם בבתי הדין הרבניים: "פעלנו כשורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/19 16:36 יח בתמוז התשעט

בית דין רבני ביטל בחשאי אבהות של גבר מחשש שילדיו יהיו ממזרים
ביטלו אבהות מחשש לממזרות. אילוסטרציה: אבא, צילום: shutterstock

בית דין רבני ביטל בחשאי אבהות של גבר על ילדיו, במטרה למנוע מצב של ממזרות. כך פורסם היום (א') בכאן רשת ב'.

לפי הפרסום, האב הוכר בעבר על ידי בית המשפט העליון כאביהם הביולוגי של שני ילדים, אח ואחות, ופסק כי עליו לשלם בעבורם דמי מזונות.

עוד דווח כי מהלך הדיינים נעשה ללא ידיעת האב שאמר לכאן: "מחקו אותי ואת משפחתי. אני בן יחיד לניצולי שואה. הוריי נהרגו כשהייתי בן שנה. התגלגלתי בין מוסדות. הילדים האלה הם כל משפחתי. את החלק הראשון של משפחתי מחקו הגרמנים ואת החלק השני עשו הדתיים".

גורמים בבית הדין הרבני מסרו לחדשות כיפה כי המטרה הייתה להתיר ממזרים לפי השיטה ההלכתית המקובלת, וכי בית הדין פעל כשורה מתוך דאגה לילדים שלא יהיו ממזרים.

עו"ד אירית רוזנבלום מנכ"לית ארגון "משפחה חדשה" אמרה בתגובה כי "שוב אנו מגלים שמערכת הדתית מעדיפה את השקר על פני האמת, רק כדי למנוע את מה שממילא כולם יודעים. במקום לעוות את המציאות כדי למנוע ממזרות, צריך פשוט לסלק מעולמנו את הממזרות עצמה. אותה הוראת חוק שמבקשת לפגוע באנשים על לא עוול בכפם. הוראת חוק שלא רק שפוגעת בילדים, אלא ממשיכה להנציח שוביניזם מערכתי מפלה ומשפיל. עצם הניסיון לשלול מאב את אבהותו, רק כדי למנוע "ממזרות", הוא ההוכחה לנזק שנגרם מעצם קיומו של הסעיף הזה בספר החוקים הישראלי".