קריאה לשר החינוך פרץ: גבש וקדם תכנית למניעת אלימות מינית

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ומנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה אוה מדז'יבוז' קוראות לשר החינוך רפי פרץ להכניס תכנית למניעת אלימות מינית לכל בתי הספר בארץ כבר בשנת הלימודים הקרובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/19 12:18 יח בתמוז התשעט

קריאה לשר החינוך פרץ: גבש וקדם תכנית למניעת אלימות מינית
השרה גמליאל מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, צילום: דוברות המשרד לשוויון חברתי

לאור שני מקרי האונס בשבוע האחרון בהם היו מעורבים קטינים, פנו הבוקר (א') השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ומנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה אוה מדז'יבוז' לשר החינוך רפי פרץ בקריאה ליישם תכנית שנתית למניעת אלימות מינית בכל בתי הספר בישראל כבר בשנת הלימודים הקרובה.

כיום, מטופל הנושא במערכת החינוך רק במסגרת שבוע מודעות שמקיים משרד החינוך מדי שנה בחודש ינואר. בכל שנה מוקדש שבוע המודעות לנושא אחד מרכזי, בהם אלימות מינית ברשת, דרכי הפנייה לעזרה, הטרדות מיניות וכדומה. בנוסף, ישנה התייחסות לנושא במסגרת תכנית "כישורי חיים" של המשרד. ברם, תכנית סדורה אינה קיימת. התכנית המוצעת כיום מותאמת לגילאים שונים וכן ישנן תכניות ייעודיות לחינוך הממלכתי דתי ולחינוך במגזר הערבי. 

לטענת גמליאל ומדז'יבוז', יש להרחיב משמעותית את העיסוק בנושא ולכלול לצד התמודדות עם פגיעה גם תכנית המיועדים להגדרת גבולות המותר והאסור, מניעת אלימות כלפי נשים ואלימות מינית בכללותה והתמודדות בזמן אמת עם תקיפה מינית.

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל הפצירה בשר פרץ לקדם את התכנית במערכת החינוך: "אלימות מינית בקרב בני נוער היא רעה חולה שעלינו להיאבק נגדה בכל האמצעים כולל מערכת החינוך והחינוך הלא פורמלי. לא ניתן להסתפק בשבוע מודעות אחד בשנה. מניעת אלימות מינית חייבת להיות חלק מתכנית הלימודים, ולא רק כדי לעודד ילדות וילדים לדווח ולהתלונן אלא גם לחנך נגד מעשי אלימות ולחדד את גבולות המותר והאסור. כולנו מודאגים מאוד משני המקרים שנחשפו השבוע אבל אני יודעת מניסיון של שנים שעל כל מקרה שנחשף יש עשרה שמושתקים".

אוה מדז'יבוז' מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה הסבירה: "אלימות מינית חוצה גילאים ואנחנו נתקלים בה לצערי בכל גווני החברה. לכן יש מקום חשוב ומשמעותי למערכת החינוך במאבק באלימות מינית ואנחנו חייבות וחייבים לנקוט בכל האמצעים כדי לחזק את התכנית למניעת אלימות מינית בקרב ילדים ונוער ולפעול לקידום עתיד בלי אלימות. כשנערים בני 12 מבצעים בגאווה מעשה אונס אפשר רק לדמיין בחלחלה מה הם יעשו בהמשך. מאבק נחרץ ובלתי מתפשר נגד התופעה זו החובה שלנו כחברה".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן