ליבסקינד והורביץ בעימות לוהט: מי אשם בהסתה נגד הקהילה הגאה?

יו"ר מרצ התראיין בתוכניתו של ליבסקינד והאשים את הרבני הציונות הדתית בהסתה שיש כלפי קהילת הלהט"ב. העיתונאי הותיק לא נשאר חייב וענה להורביץ: "לכל מי שמנסה לנהל איתך ויכוח אתה אומר 'בר נוער' כשגם אתה עצמך לא יודע מי רצח שם".

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/19 09:19 יח בתמוז התשעט

ליבסקינד והורביץ בעימות לוהט: מי אשם בהסתה נגד הקהילה הגאה?
ניצן הורוביץ, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר מרצ, ניצן הורביץ התראיין הבוקר ברשת ב' בתוכניתו של קלמן ליבסקינד. לקראת סוף הראיון הורביץ הבהיר כי לא יוכל להתעלם מטורו של ליבסקינד, על קהילת הלהט"ב וסתימת הפיות שהקהילה גורמת לכל מי שחושב אחרת ממנה. 

הורביץ אמר שהוא רואה בחומרה את הדברים שנכתבו בטור: "מאוד כעסתי על הטור שפרסמת בעניין ההתנגדות שלנו לרפי פרץ. אני חושב שאתה צריך לחזור בך מהדברים האלה", אמר הורביץ וליבסקינד הפטיר בתגובה "אז אתה חושב.."

יו"ר מרצ לא נשאר חייב והוסיף:  "מי שנוקט באלימות אלו לא קהילת הלהט"ב, אלא מי שרוצה להמיר אותה, ללחוץ עליה ולהציג אותה כסוטה, מעוותת ולא נורמאלית".

ליבסקינד הגיב מייד וציין, "את אף אחד מהדברים הללו לא אמר הרב רפי פרץ. דיברתי על אלימות של סתימת פיות והתקפה על כל מי שמנסה לנהל איתך ויכוח". הורביץ האשים את הציונות הדתית בהסתה שהובילה לרצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה לפני כארבע שנים ורצח בבר נוער שטרם פוענח.

הורביץ השיב וציין שהדבר עוד יתברר בחקירה וליבסקינד תהה, "אז למה אתה מאשים אנשים כשאתה לא יודע מי רצח". הורביץ טען כי המעשים נעשו מתוך אווירה של הסתה ועל כך השיב לו שוב ליבסקינד כשקבע שזו בדיוק סתימת הפיות של כל מי שמבקש לקיים דיון בסוגיה. "לכל מי שמנסה לנהל איתך ויכוח אתה אומר 'בר נוער' ושואל מי רצח בבר נוער כשגם אתה עצמך לא יודע מי רצח שם".

"אני לא יודע מי רצח בבר נוער", הודה הורביץ ומיד הוסיף, "אבל אני יודע מי רצח את שירה בנקי במצעד בירושלים", ושוב הטיח בו ליבסקינד: "מי רצח? שליסל. למי הוא קשור?" והורביץ השיב: "בטח לא אלי", וליבסקינד השיב: "גם לא אליי. הוא קשור אליי לא יותר משהוא קשור אליך. הוא שואב את האידאולוגיה שלו מהרב רפי פרץ? מהמכינות הקדם צבאיות? מהציונות הדתית?".

על כך השיב הורביץ בחיוב וטען כי מהתפיסה הרואה בלהט"ב סטיה שאב שליסל את תפיסתו ועל כך תהה ליבסקינד אם דברים של אישים כמו הורביץ עצמו ולפיהם בגלל המתנחלים אין שלום ואנשים נרצחים בגללם אינם מהווים, על אותו משקל של יחס הרבנים ללהט"ב, כהסתה לרצח מתנחלים.