ארגנטינה: חיזבאללה הוא ארגון טרור

25 שנים אחרי הפיגוע בבניין הקהילה היהודית, ארגנטינה הקפיאה נכסים של חיזבאללה והגדירה אותו כארגון טרור. שר החוץ כץ: "העולם כולו חייב להתאחד למאבק כנגד הטרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/19 17:31 טו בתמוז התשעט

ארגנטינה: חיזבאללה הוא ארגון טרור
ארגנטינה הגדירה את חיזבאללה כארגון טרור, צילום: פלאש 90, Isaaac Harari

25 שנים עברו מאז הפיגוע הרצחני בבניין הקהילה היהודית בבירת ארגנטינה, בואנוס איירס, בו נרצחו 85 בני אדם. היום (ה') החליטה המדינה להקפיא נכסים של אנשי חיזבאללה, והגדירה בפועל את חיזבאללה כארגון טרור. ההודעה פורסמה במקביל לביקורו בארגנטינה של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו.

גורם בממשלת ארגנטינה אמר שבעקבות הקפאת הנכסים מוגדר חיזבאללה כארגון טרור בארגנטינה. היא המדינה הראשונה באמריקה הלטינית שמגדירה את חיזבאללה כארגון טרור. גורמים אמריקנים וארגנטינאים אמרו שחיזבאללה פועל באזור הגבול המשולש של ארגנטינה, ברזיל ופרגוואי. פעילות בלתי חוקית של אנשי חיזבאללה באזור עוזרת לממן את הפעילות של ברחבי העולם.

שר החוץ ישראל כץ ברך על ההחלטה ואמר כי לפרסום ההחלטה ביום בו מציינים 25 שנה לפיגוע בבנין הקהילה משמעות וחשיבות מיוחדת במאבק המתמשך בטרור ובמאמצים למיצוי הדין עם האחראים. "נמשיך לפעול בכל מקום כדי לכלול את חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור. העולם כולו חייב להתאחד למאבק כנגד הטרור שמפיצה איראן ושלוחיה", אמר שר החוץ.