נועה ירון מתייחסת לראשונה לסערה: "דנה לכף זכות"

אשתו של יובל דיין, שחזר לא מזמן בשאלה, סיפרה על ההתמודדות שלה מול השינויים בביתה: "החודשיים האחרונים היו מאוד מאוד לא קלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/19 09:06 טו בתמוז התשעט

נועה ירון מתייחסת לראשונה לסערה: "דנה לכף זכות"
נועה ירון דיין, צילום: Miriam Alster/FLASH90

נועה ירון, התייחסה לסערה סביב חזרתו בשאלה של בעלה -ירון דיין, השנתיים האחרונות, ובעיקר החודשיים האחרונים, היו מאוד מאוד לא קלים של שינויים מאוד מאוד גדולים שבמהלכם, הרגשתי שאני נשארת 'אחת מול כולם'".

דיין אמרה את הדברים בכנס 'אחת מול כולם 2' של מגזין 'מאמע' מבית אתר כיכר השבת, וסיפרה על שעבר עליה, בפרט בחודשיים האחרונים.

"אז התשובה לשאלתכן: שלומי מצוין. ישתבח שמו לעד. לפעמים, אני לא יודעת אם אני מלבישה את הבובו, או שהבובו מלבישה אותי. אני לא יודעת מי מחזיק את מי שפוי ומי עושה טובה למי", אמרה דיין.

דיין המשיכה: "הרבה שנים ניסיתי מאוד להיות חרדית והדבר שהכי החמיא לי היה כשלא זיהו שאני בעלת תשובה".לקח לי בערך עשרים שנה להחיל על עצמי את כל מה שאמרתי לחילונים בכל הכנסים של החזרה בתשובה. כשאני התחלתי, הרגשתי שהקב"ה רק רוצה ממני להתחרד, אבל אף אחד לא אמר לי שאני נכנסת פחות או יותר למקום המורכב ביותר".

דיין סיפרה על ההתמודדות מול החזרה בשאלה של ילדיה: "כל החיים שלי אמרתי לילדים שלי שיש גשר בין החרדיות לחילוניות, אני כבר עברתי עליו ואין מה לחפש שם, הכל שם רק ריקנות. 15 שנה אחר כך, הבן שלי בא אלי ואומר לי: אמא, אני עושה סיבוב על הגשר, אמרת שאין שם כלום, אז למה את בלחץ. כשהילדים שלי התחילו להיפלט מהמסגרת החרדית, התחלתי להסתכל ולראות, להגיד לעצמי מה אני. להפסיק להאשים מישהו".

לסיום הוסיפה שהיא דנה לכף זכות, והזכירה את דברי רבי נחמן, שגם מי שהוא רשע, אם רואים בו מעט טוב ודנים אותו לכף זכות, הוא חוזר בתשובה.