"יותר ויותר יהודים צרפתים חושבים שאין להם עתיד במדינה"

בקהילה היהודית בצרפת זעמו על החלטת בית המשפט שלא להרשיע את רוצחה של שרה חלימי, בטענה שהוא לא היה אחראי למעשיו. חבר הפרלמנט המקומי: "צרפת התפטרה מתפקידה במאבק מול האנטישמיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/19 17:39 יד בתמוז התשעט

"יותר ויותר יהודים צרפתים חושבים שאין להם עתיד במדינה"
אילוסטרציה: אנטישמיות, צילום: shutterstock

בקהילה היהודית בצרפת הביעו היום (ד') זעם על החלטת בית משפט מקומי כי רוצחה של המורה היהודיה שרה חלימי, לא היה אחראי למעשיו בזמן המעה, עקב צריכת קנאביס.

השופטים קבעו כי הרוצח ממוצא מוסלמי, אשר רצח את חלימי לפני כשנתיים איבד את "חוש השיפוט העצמי" ובכל הם קבעו כי לא מדובר ברצח על רקע אנטישמי.

"מבחינתנו ללא ספק מדובר באירוע אנטישמי. הרי הרוצח קרא מספר קריאות, בהן 'אללה אכבר', מספר פעמים לפני שרוצץ את גולגולתה, אמר לישראל היום  פרנסיס קליפה, ראש ארגון ה-CRIF, ארגון הגג הצרפתי לארגונים יהודיים.".

חבר הפרלמנט הצרפתי, מאיר חביב, הוסיף: "אני מתבייש ואני עצוב כי אני מרגיש שמעבר לנאומים הגדולים, צרפת 'התפטרה מתפקידה' במאבק מול האנטישמיות. יותר ויותר יהודים צרפתים חושבים שאין להם עתיד במדינה שלהם. החלטת השופטים השבוע פשוט מחזקת את טענתם".

 בשנת 2017 תקף קבילי טראורה את חלימי והתעלל בה במשך זמן רב. לבסוף, לאחר שמחץ את גולגולתה, הוא השליך אותה מחלון ביתה שבקומה השלישית וגרם למותה.