"אין מניעה הלכתית או חוקית": בחפץ חיים מבהירים את עמדת הקיבוץ

בצל הגעתו של עזרא שיינברג לחופשה מהכלא, מזכירות הקיבוץ שיגרה מכתב לתושבים בו הם מסבירים כי אין מניעה לארח את 'הרב מהצפון' בבית פרטי בחפץ חיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/19 17:35 יג בתמוז התשעט

"אין מניעה הלכתית או חוקית": בחפץ חיים מבהירים את עמדת הקיבוץ
עזרא שיינברג, צילום: Basel Awidat/Flash90

מזכירות קיבוץ חפץ חיים, בו נתלו פשקיווילים נגד הגעתו של עזרא שיינברג לחופשה מהכלא אצל קרובי משפחתו, הפיצו מכתב הבהרה בין חברי הקיבוץ בו הסבירו "אין מניעה הלכתית או חוקית למנוע מאדם פרטי לארח בביתו הפרטי, כל עוד לא נגרם נזק לציבור". 

"המזכירות איננה צד כלל ועיקר. המזכירות לא ידעה על כך, לא נתבקש ממנה דבר ואין לה שום שיג ושיח בנושא",כך הבהירה מזכירות הקיבוץ במכתב. עוד נכתב כי בשיחה לליבון הנושא השתתפו רב הקיבוץ, הרב רוזנפלד, היועץ המשפטי של הקיבוץ, איתן מינוני, והרב דוד הורביץ.

צילום: ללא

 

עוד נכתב: "הנדון מרצה את עונשו על פי קביעת בית המשפט ואף מסגרת היציאה לחופשה הינה במסגרת החוק. הנדון מחוייב להיות במעצר בית וללא שום קשר עם העולם החיצון". 

במזכירות הבהירו: "המזכירות מתנגדת לכל הצבת שלט או פשקוויל מכל סוג שהוא ברחבי הקיבוץ", והוסיפו, "המזכירות מחבקת את משפחת הורביץ (אצלם יתארח שיינברג) כחברים בקהילת חפץ חיים".  

כזכור, במהלך הלילה (ג') נתלו בקיבוץ חפץ חיים עשרות שלטים שגינו את העובדה שהרב מהצפון, שהורשע בשורת עבירות מין נגד נשים, מתארח בקיבוץ במסגרת חופשתו מהכלא. "עבריין המין עזרא שיינברג מגיע לנפוש בקיבוץ חפץ חיים. שומר נפשו ירחק", כך נכתב על אחד השלטים הגדולים שנתלו ברחבי הקיבוץ.

אחד משלטי המחאה

אחד משלטי המחאהצילום: ללא קרדיט