אבן פינה לחדר מיון חדש בהדסה הר הצופים

בשורה עבור תושבי ירושלים, ובעיקר תושבי מרכז העיר, השכונות הצפוניות וישובי בנימין - חדר מיון חדש ומודרני יוקם בהדסה הר הצופים: "חלק אינטגרלי מהקדמה של העיר שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/19 17:01 יב בתמוז התשעט

אבן פינה לחדר מיון חדש בהדסה הר הצופים
בית החולים הדסה הר הצופים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חדר מיון חדש המצויד בטכנולוגיות החדישות ביותר יוקם בבית החולים הדסה הר הצופים, וייתן מענה למאות אלפים הזקוקים לשירותי רפואה דחופה מדיי שנה. עלותו של הפרויקט כמאה מיליון ₪, כאשר סגן שר הבריאות הציע כי עלות זו תתחלק בין הדסה, משרד הבריאות ועיריית ירושלים.

את אבן הפינה להקמת המבנה הניחו בטקס סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים ד"ר תמר אלרם והמשנה לראש העיר ירושלים, הגב' פלר חסן-נחום.
במהלך האירוע שהתקיים על פסגת ההר, ברחבה הצופה אל נופי ים המלח, השתתפו בכירי מערכת הבריאות, מנהלי בית החולים הדסה וצוות המרכז לרפואה דחופה בהר הצופים.

בהציגה את מיקומו של המרכז החדש לרפואה דחופה, בשטח רחב ידיים, אמרה ד"ר תמר אלרם כי המערך החדש לרפואה דחופה הינו כורח המציאות, כיוון שהקמפוס של הדסה בהר הצופים משרת מעל מחצית מאוכלוסיית ירושלים רבתי, ובניית המרכז לרפואה דחופה מהווה אבן דרך נוספת בבניית הקמפוס החדש של בית החולים, תהליך שהתחיל עם מרכז השיקום שנמצא בהליכי בניה.

מימין: דר׳ תמר אלרם, פרופ׳ רוטשטיין, סגן השר ליצמן ופלר חסן-נחום בהנחת אבן הפינה

מימין: דר׳ תמר אלרם, פרופ׳ רוטשטיין, סגן השר ליצמן ופלר חסן-נחום בהנחת אבן הפינהצילום: אבי חיון

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן: ״הגדרנו את השיפור במיונים ובפנימיות כיעד עליון במערכת הבריאות. המהלך של הדסה הר הצופים להקים מרלד חדש מיישם את הרצון שלנו לייעל ולשפר את השרות הרפואי למטופלים. משרד הבריאות רואה עצמו שותף למהלך החשוב ונפעל יחד לקידום ההקמה והפעלת המקום״.

פרופ' זאב רוטשטיין הודה לסגן השר ליצמן על פעילותו הענפה בקידום אינטנסיבי של תחום הבריאות, על האמון שהוא רוחש למרכז הרפואי הדסה וצוותיו, ועל נחישותו שהובילה למעמד הנוכחי בכיונונו של חדר מיון מן המתקדמים בארץ: "זהו רגע מיוחד עבור כולנו, אנו נרגשים כאן בבחינת "אבן מאסו הבונים הייתה לי לראש פינה".
זהו מעמד שחיכינו לו מאז שנת 1977, עת חזרנו אל הר הצופים ופתחנו אותו מחדש ואנו מסוגלים לבנות את חדר המיון באופן מהיר למדיי, כאשר נסיים את גיוס הכספים הייעודי לשם כך. לכך נרתום לא רק את סגן שר הבריאות, אלא את ראש העיר ירושלים וצוות מהנדסי העיר, ובטווח השנתיים הקרובות נחגוג את הקמתו המלאה של חדר המיון.

"לשמחתי הקמפוס בהר הצופים זוכים לתפיסה חדשה מצידם של סגן שר הבריאות ושל עיריית ירושלים והעומד בראשה. בזכות התפיסה הזו, אנו נראה בהקדם על תוואי הנוף את מגדל האשפוז החדש בהר הצופים, לידו מרכז השיקום הגדול שכבר החלה בנייתו והוא ייתן מענה למאות תושבי העיר הזקוקים לשיקום על סוגיו השונים, ובהמשך לפיתוח הקמפוס בהר הצופים על פי התוכניות הקיימות. כל אלו בזכות אדריכל נהדר, ארתור ספקטור המלווה את צעדינו ובזכות כל השותפים לדרך. כולי תקווה כי נגייס את מלוא הסכום הדרוש לנו להקמת חדר מיון לתפארת, כי לתושבי העיר הזו מגיע שיטפל בהם הצוות הנפלא של הר הצופים - בכלים טכנולוגיים, חדשניים ומותאמים לצרכי העת הזו והשנים שעוד יבואו".

פלר חסן-נחום, המשנה לראש העיר ירושלים אמרה באירוע המרגש, אותו הגדירו הנוכחים אפילו כהיסטורי, כי "כבוד הוא לי להניח את אבן הפינה לחדר המיון החדש שיוקם בבית החולים הדסה הר הצופים. העירייה תמשיך לפעול למען בית החולים הדסה כי הוא חלק אינטגרלי מהקדמה של העיר שלנו ופועל בשיטות רפואיות מתקדמות למען בריאותם של כל תושבי העיר מכל המגזרים".