מהפכה בחיסוני החצבת

בעקבות ההתפרצות, ועדת מומחים ממליצה למשרד הבריאות להקדים את מנת החיסון השנייה למחלה מגיל 6 לגיל שנתיים. יישום ההמלצה טעון אישור של הנהלת משרד הבריאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/19 08:09 יב בתמוז התשעט

מהפכה בחיסוני החצבת
חיסון לחצבת. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

זה עוד דורש אישור של משרד הבריאות, אבל ועדת מומחים ממליצה על הקדמת מנת החיסון השנייה למחלת החצבת הניתנת מגיל 6 לגיל שנתיים, כך פורסם הבוקר (ב'), ב'ישראל היום'.

המומחים החליטו להשאיר את המנה הראשונה של החיסון בגיל שנה, ולא להקדים אותה לגיל תשעה חודשים. עם זאת, יישום ההמלצה יימשך מספר שנים בשל "אתגרים לוגיסטיים", כפי שציינו המומחים. המשמעות היא שללא תוספת תקני אחיות ותוספת תקציב עבור חיסונים וחיזוק טיפות החלב, לא יהיה אפשר ליישם את ההמלצה. יישום ההמלצה טעון אישור של הנהלת משרד הבריאות.

חברי הוועדה ציינו כי מתן חיסון נוסף בטיפות חלב דורש תוספת כוח אדם. כמו כן, למשך כמה שנים מנת החיסון השנייה תינתן גם בגיל שנתיים וגם בגיל 6, ולכן יהיה צורך בתוספת תקציב מוגבלת בזמן למימון הקדמת החיסון.

יו"ר הוועדה המייעצת לחיסונים ורופא לשכת הבריאות בחיפה פרופ' שמואל רשפון, ציין ואמר:
"כל חברי הוועדה חוזרים וקובעים שהפעולה החשובה ביותר למניעת חצבת היא מתן שיעור גבוה ככל האפשר של המנה הראשונה של החיסון נגד חצבת בגיל שנה. על משרד הבריאות למצות את הדרכים המתאימות להשגת יעד זה".