דירוג הזכאות לבגרות: מוסדות המגזר בראש

משרד החינוך מפרסם את אחוזי הזכאות לבגרויות בבתי הספר התיכוניים בארץ. 53 תיכונים עם 100% זכאות, מתוכם למעלה מ-25 מהחמ"ד. גם ברשימת הזכאות לבגרות בהצטיינות החמ"ד מוביל ובגדול

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/19 21:29 יא בתמוז התשעט

דירוג הזכאות לבגרות: מוסדות המגזר בראש
בחינת בגרות. אילוסטרציה, צילום: רועי אלימה, פלאש 90

רוב בתי הספר עם 100 אחוזי זכאות לבגרות - מהחינוך הממלכתי דתי. כך עולה מהנתונים שפרסם הערב (א') משרד החינוך. מתוך 53 בתי ספר תיכוניים ברחבי הארץ להם 100 אחוזי זכאות לבגרות, 31 הם מוסדות של החינוך הממלכתי דתי - ישיבות תיכוניות, אולפנות ותיכונים דתיים.

גם ברשימת הזכאות לבגרות בהצטיינות בבתי הספר החינוך הממ"ד נמצא בצמרת, כששלוש מתוך העשירייה המובילה הם בתי ספר של החמ"ד; אולפנת דרכי נעם בפתח תקווה, תיכון פלך בירושלים ואולפנת צביה בבני ברק.

חלק מבתי הספר בעלי 100% זכאות לבגרות

חלק מבתי הספר בעלי 100% זכאות לבגרותצילום: משרד החינוך

ממרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא נמסר: "אנו גאים במוסדותינו המובילים את תלמידיהם למצוינות בלי להתפשר על תורה וערכים. אנו מודים לצוותי ההנהלה ולמורים על עבודה הקשה והמסורה שממשיכה לקצור פירות נהדרים. ובטוחים כי מוסדותינו ימשיכו בעזרת ה' להוביל ולככב ברשימת המוסדות המצטיינים בכל התחומים".

מנכ"ל רשת אמי"ת, ד"ר אמנון אלדר, בירך את הצוותים החינוכיים של 7 בתי הספר של הרשת שהתברגו בדירוג ואמר כי "ההישגים וציוני הבגרויות בבתי הספר שמקבלים אליהם כל תלמיד ותלמידה מחממים את הלב ומעצימים את ההישג. ההישגים שייכים בראש ובראשונה לצוותים החינוכיים, לתלמידים ולהורים וללא השותפות עם ראשי הערים וצוותי הרשויות המקומיות ונציגי משרד החינוך אי אפשר היה להגיע לתוצאות המרשימות".

ינון אחימן, מנכ"ל רשת 'אור תורה סטון':  "הנתונים המרשימים מבטאים רק חלק קטן מהעשייה החינוכית והפדגוגית היום יומית ומכלל התהליכים שעוברות התלמידות. אנו גאים מברכים את ראש האולפנה הרב רונן בן דוד, ואת מנהל התיכון הרב נחמיה קרקובר ואת כל הצוות היקר. אנחנו מברכים גם את בתי הספר הנוספים של הרשת שהגיעו להישגים יוצאי דופן במתמטיקה ואנגלית, ואת כלל מוסדות הרשת על החינוך לערכיות, מוסריות ואהבת ישראל'.

נאמני תורה ועבודה: אלו בתי ספר מסננים

בתנועת נאמני תורה ועבודה אומרים בתגובה לפרסום הנתונים: "מדובר בהטעיה מספרית!
על מנת לקרוא נכון את הנתונים שפורסמו היום, חובה לציין שכשמדובר בבתי ספר מסננים, שאינם מקבלים כל תלמיד לשורותיהם, הרי שמדדים כמו אחוזי הגשה לבגרות, אחוזי נשירה וכדומה, אינם מעידים כמעט דבר על ההשקעה החינוכית של בית הספר בתלמידיו. 

"בית ספר מסנן עשוי להגיע לראש הטבלה רק בשל הנתונים ההתחלתיים של תלמידיו שהתקבלו אליו מלכתחילה, על בסיס יכולות לימודיות גבוהות ולרוב בתיאום עם רקע חברתי כלכלי גבוה. 
בנוסף, קיומם של מוסדות דתיים רבים בראש הרשימה, בשעה שממוצע הציונים של החינוך הממלכתי דתי נמצא בדרך כלל מעט מתחת לממוצע, מעיד בעיקר על פערים חברתיים גדולים בין המוסדות בחינוך הדתי.

"קיימים מוסדות חינוך רבים אשר מקבלים את כלל האוכלוסייה ומובילים את התלמידים להצליח ולהתקדם מעבר ליכולות ההתחלתיות שלהם - וזו ההצלחה האמיתית של החינוך. 
ההצלחה החינוכית בשילוב כל תלמיד באשר הוא ובמיקסום יכולותיו היא גם הצלחה לחברה ומענה חינוכי נכון לכל ילד באשר הוא. אלה המוסדות שצריכים להיחשב כמצטיינים".