סערת החמץ: יוקצו 'מתחמי חמץ' בחצרות בתי החולים

הפרקליטות הודיעה כי לאחר דיונים רבים נמצא הפתרון לסוגיית החמץ שמביאים עמם מבקרים בבתי החולים, במהלך הפסח: בחצרות בתי החולים יוקצו מתחמים נפרדים, בהם ניתן יהיה לאכול חמץ. הכנסת החמץ לבתי החולים תמשיך להיות אסורה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/07/19 18:58 יא בתמוז התשעט

סערת החמץ: יוקצו 'מתחמי חמץ' בחצרות בתי החולים
חמץ בחצרות בתי החולים?, צילום: pixabay

שלושה חודשים לאחר חג הפסח, וסערת החמץ בבתי החולים נמשכת. על פי חוות דעת שהגישה היום (א') פרקליטות המדינה לבית המשפט, לאחר דיונים והתנגדויות מרובות נמצא הפיתרון הטוב ביותר להכנסת חמץ לבתי החולים בפסח - מתחמי חמץ בחצרות בתי החולים.

כזכור, בעבר הסכימה המדינה ל'מתחמי חמץ' בתוך בתי החולים, שיהיו נפרדים לגמרי ולא יוכנסו אליהם כלי אוכל של בתי החולים, אך הרבנות הראשית הביעה התנגדות גם לפשרה הזו. הפתרון שמציעים כיום בפרקליטות הוא הקמת מתחמים כאלה - אך בחצר בתי החולים. לשם יותר להכניס כל אוכל שרוצים, ולבתי החולים ייאסר להכניס חמץ.

"לאחר דיונים רבים שהתקיימו בנושא ובחינת החלופות השונות, ועל רקע הערות בית המשפט, הפתרון שנמצא לסוגיה, אשר לעמדת המשיבים מאזן בצורה המיטבית בין האינטרסים הנוגדים, הוא ייחוד מתחמי מזון בחצרות בתי החולים, אשר אליהם תותר הכנסת מוצרי מזון, לרבות חמץ, ובהם ניתן יהיה לסעוד מזון מכל סוג שהוא. למתחמי מזון אלה לא תותר הכנסת כלי אוכל של בית החולים". נאמר בחוות הדעת של הפרקליטות.

הרבנים הראשיים. עוד מאותו הדבר

הרבנים הראשיים לישראל. חוות דעת נפרדתצילום: פלאש 90

בראשית התצהיר נאמר, כי היועץ המשפטי לממשלה נענה לבקשתו של הרב הראשי הספרדי, ואישר לרבנות הראשית ייצוג נפרד בהליך, וזאת על רקע עמדת הרבנות הראשית המבוססת על שיקולים הלכתייםובשים לב לנסיבותיו החריגות והייחודיות של המקרה דנן. לפיכך, העמדה משקפתם את עמדתם של שר הבריאות ומנכ"ל משרדו בלבד. עמדת הרבנות הראשית טרם פורסמה.

התצהיר שהגישה הפרקליטות עם ההצעה המדוברת:


להורדת הקובץ