בחסות הבית היהודי: פגיעה בציבור הדתי לאומי בירושלים

למרות התנגדותה של חגית משה מלפני ימים אחדים, יו"ר הסניף של הבית היהודי בירושלים תמכה בהקמת כולל קומפלקס חרדי בלב שכונה דתית-לאומית

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/19 21:17 ז בתמוז התשעט

בחסות הבית היהודי: פגיעה בציבור הדתי לאומי בירושלים
משה ליאון עם חגית משה, צילום: יח"צ

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה היום (ד') הקמת קומפלקס חרדי הכולל בית כנסת גדול וחדר אירועים, בלב גבעת מרדכי, שכונה דתית לאומית.

אישור הוועדה התקבל על רקע התנגדות התושבים, ולמרות שהתכנית חרגה מהמקובל בהיבטי תכנון כולל, חנייה וגודל הבניה. מדובר במתחם רב קומות שישפיע על האופי של השכונה בצורה דרמטית.

הועדה אישרה את התכנית למרות שהיא סותרת מפורשות החלטה של ועדת ההקצאות בעבר. ועדת ההקצאות סירבה להקצות את השטח לשתי עמותות יחד, דתי לאומית וחרדית כיוון שלטענתה ניתן לבנות שם 500-700 מ"ר, אלא התכנית שהובאה היום לוועדת התכנון והבניה מעניקה היתר בניה ל 1,600 מ"ר לעמותה חרדית בלבד.

פרוטוקול העירייה מהועדה הקודמת

פרוטוקול העירייה מהועדה הקודמתצילום: ללא

הבית היהודי הצביעו בעד התכנית למרות ההצהרות המוקדמות של יו"ר הסניף הירושלמי של הבית היהודי, חגית משה, כנגד התכנית ולמרות ההתנגדות התושבים בשכונה. לעומתה חברי התעוררות, דן אילוז וימית יואלי, הצביעו נגד התכנית.

משה אמרה לפני מספר ימים בשיחה ל"כל העיר": "אנחנו לא הולכים לוותר על זה",והוסיפה, "אני ישבתי עם העוזר אישי של אליעזר ראוכברגר, והבהרתי לו חד משמעית שנתנגד להקמה. היתה התחייבות כלפי כל התושבים שזה יהיה רק בית כנסת – בקדנציה הקודמת הנושא עלה כשאנחנו מאשרים בית כנסת, ופתאום זה הופך לאיזה תלמוד תורה או איזה כולל".

דן אילוז, חבר מועצת עיר מטעם התעוררות בירושלים:"קואליציית ליאון-ראוכברגר ממשיכה לפלג בין המגזרים השונים בירושלים ולהדיר את רגלי האוכלוסייה הציונית בעיר. במקום ליצור ירושלים של כולם בה כל מגזר יכול להתפתח ולשגשג, ליאון בונה מציאות של מאבקים בין-מגזריים בה מגזר אחד מבקש לגדול על חשבון השני. קומפלקס חרדי בשכונה דתית לאומית, תוך כדי התנגדות רבה בתוך השכונה, ותוך כדי הפרה בוטה של כללים תכנוניים בסיסיים, היא פגיעה בציבור הדתי לאומי ובציבור הציוני ממלכתי בעי"ר.

אילוז הוסיף: "נראה שנציגי הבית היהודי מעדיפים כסאות נוחים על פני ערכים. ליאון ממשיך לפגוע באוכלוסיה הציונית בעיר, הפעם הציונות הדתית על המוקד. על כל הסיעות הציונות במועצת העיר, אשר בנוכחותם בקואליציה מכשירות את השרץ, לקום ולעזוב את הקואליציה אם החלטה זו לא תשתנה". 

את תגובתה של משה לא היה ניתן להשיג