ועדת החינוך אישרה את תשלומי ההורים. הרב פרץ: "שנת הלימודים תפתח כסדרה"

שר החינוך בירך את חברי הוועדה שקיבלו תא עמדת משרדו: "בזכותם, תלמידינו יזכו לטיולים שנתיים, הצגות והעשרה בתכנית הלימודים". חברי הוועדה סיכמו כי לאחר הבחירות יתנהל מו"מ להפחתת תשלומי ההורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/19 17:14 ז בתמוז התשעט

ועדת החינוך אישרה את תשלומי ההורים. הרב פרץ: "שנת הלימודים תפתח כסדרה"
לא להשאיר את האחדות על הנייר. הרב פרץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החינוך, הרב רפי פרץ, בירך היום (ד') את חברי ועדת החינוך של הכנסת על שאישרו את תשלומי ההורים המאושרים לגבייה לקרת פתיחת שנת הלימודים הקרובה.

"שנת הלימודים תפתח כסדרה", אמר הרב פרץ והוסיף כי "בזכות האחריות שלקחו חברי הוועדה, תלמידינו יזכו גם בשנת הלימודים הקרובה לטיולים שנתיים, הצגות והעשרה בתכנית הלימודים".

מוקדם יותר אישרה ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה את הצעת משרד החינוך, על פיה יוסר סעיף "מסיבות כיתתיות" בסך 24 ₪ מטבלת תשלומי ההורים המאושרת לגבייה, ומשרד החינוך יממן את העלות בסכום של 20 מיליון ₪. עוד הוסכם על הצדדים שהיו שותפים למשא ומתן, שיוחל תהליך רב שנתי להפחתת תשלומי ההורים. בנוסף,  סוכם שוועדת החינוך תגביר את הפיקוח והאכיפה על תשלומי התל"ן (תשלום לשעות נוספות). 

ח"כ מרגי ומנכ"ל משרד החינוך

ח"כ מרגי ומנכ"ל משרד החינוךצילום: יעקב לפידוס

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי, אמר כי "לאחר הישיבה הקודמת התקיים משא ומתן עם שר החינוך ומנכ"ל משרדו והמתווה שהתקבל יוביל בטווח הארוך לביטול תשלומי ההורים". מנכ"ל המשרד שמואל אבואב הוסיף כי "הוסכם על הצדדים שנושא תשלומי ההורים נדרש להסדרה ולפיקוח יעילים יותר".

יו"ר סיעת כחול לבן , אבי ניסנקורן הודה ליו"ר הוועדה ולמנכ"ל משרד החינוך ואמר: "אנחנו נתמוך בצמצום תשלומי ההורים. היינו שמחים לצמצם יותר,  אך אנחנו פועלים תחת מגבלות של ממשלת מעבר". ח"כ קטי שטרית (הליכוד) בירכה על ההסדר החדש: "צריך לשבת בכובד ראש וללוות את הנושא מתחילתו ועד לפתרון".

עו"ד גיא יארניצקי, סגן יו"ר פורום ועדי ההורים בישובים פנה לנוכחים ואמר: "אף אחד בחדר הזה לא רוצה לבטל תקציבים או את סל תרבות, הוויכוח הוא אך ורק על המקור התקציבי". הוא פנה לחברי הכנסת וביקש מהם לפעול לביטול תשלומי ההורים גם לאחר הבחירות.