בית המשפט הצבאי גזר 35 ו-32 שנות מאסר לרוצחי הלוחם ינאי וייסמן

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר על המחבלים, שרצחו את ויסמן בשנת 2016 במרכז קניות, תקופת מאסר ממושכת, אך לא נענה לדרישת הפרקליטות הצבאית לגזור על הרוצחים מאסר עולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/19 15:33 ז בתמוז התשעט

בית המשפט הצבאי גזר 35 ו-32 שנות מאסר לרוצחי הלוחם ינאי וייסמן
ינאי ויסמן, צילום: דובר צה"ל

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום (ד') על שני המחבלים שרצחו את לוחם צה"ל, סמ"ר ינאי ויסמן הי"ד, 35 ו-32 שנות מאסר, זאת לאחר שהפרקליטות הצבאית דרשה עונשי מאסר עולם.

השופטים גזרו על הנאשמים, שהורשעו בעבירה של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת רצח, גם פיצוי כולל למשפחת הנופל בסך של 2.5 מיליון ש"ח.

ויסמן, נקלע בחודש פברואר 2016 לזירת פיגוע הדקירה במתחם רמי לוי בשער בנימין, שם נאבק עם שני המחבלים עד שאלה דקרו אותו למוות. על פעולתו זו הוא קיבל צל"ש מפקד פיקוד המרכז על אומץ ליבו והדוגמה האישית שהפגין במהלך הפיגוע.

מפסק הדין בעניינם עולה כי השניים תכננו מבעוד מועד, עם מחבל נוסף, לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים במתחם המסחרי בשער בנימין. חברי החוליה הצטיידו בסכינים והגיעו למקום במטרה לבצע את הפיגוע. הם פצעו תחילה באורח קשה אזרח ישראלי ששהה במתחם, ולאחר מכן דקרו למוות את סמ"ר ויסמן הי"ד, אשר נאבק בגבורה עם המחבלים וסיכל את המשך הפיגוע. 

בית המשפט הצבאי לא התיר לפרסם את שמות המחבלים מאחר והם קטינים. כמו כן, זו היתה הסיבה המרכזית שלא נגזרו עליהם מאסרי עולם. יש לציין כי על מחבל השלישי שלקח חלק באירוע נגזרו 35 שנות מאסר, אך במקרה הזה הפרקליטות הצבאית ערערה על ההחלטה וביקשה כי ייגזר עליו מאסר עולם.