ראש עיריית רמת גן מאיים: "נפנה מוסדות חרדיים"

בתגובה לטענות המפלגות החרדיות נגדו, והבטחת יהדות התורה לפעול נגד ההחלטה להפעיל קווי אוטובוס בשבת, כרמל שאמה-הכהן מזהיר את המפלגות החרדיות מהתערבות בעירו: "על כל ניסיון סחיטה באיומים, נפנה מוסדות חינוך שלכם שיושבים באהבה בעירנו על קרקע שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/19 11:11 ז בתמוז התשעט

ראש עיריית רמת גן מאיים: "נפנה מוסדות חרדיים"
כרמל שאמה-הכהן, ראש עיריית רמת גן, צילום: פלאש 90

מלחמת השבת ברמת גן. ראש העירייה, כרמל שאמה-הכהן, מגיב הבוקר (ד') לטענות נגדו בעקבות אישור התכנית להפעיל שני קווי אוטובוס בשבתות בעיר, והמתקפה של המפלגות החרדיות נגדו: "כמה מילים על איומים ריקים ומיותרים, שמוציאים שם רע לדת ולתורה מבלי שאלו עשו דבר מה רע", כתב שאמה הכהן בפייסבוק. 

"פנינו לשלום, להידברות ולשיתוף פעולה, לא מתוך פחד אלא מתוך אהבת חינם, כבוד הדדי שהרי גדלנו על הציווי "ואהבת לרעך כמוך", גם התורה הקדושה דרכיה דרכי נועם והרי דרך ארץ קדמה אפילו לה.  כל המתפללים מבקשים בכל תפילה מהאל שיברך את עמו בשלום "ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום" אין לנו עתיד ללא שלום ואחדות בתוכנו. 

"יחד עם זאת, לא אסכים שעירי ותושביה יחיו תחת איומים של שרים וח"כים. וזה האיום האחרון שנבליג עליו ונעבור עליו לסדר היום. מתוך איפוק ואחריות, אבל גם מתוך התחשבות שמדובר בחדשות מורכבות לעיכול עבור חרדים ודתיים". 

תחבורה ציבורית. אילוסטרציה

תחבורה ציבורית. אילוסטרציהצילום: פלאש 90. סבי ברנס

"נבחרנו לשרת את תושבי ר"ג כולם. כולם זה כולם! זה כולל את המיעוט החרדי והדתי אבל גם את הרוב החילוני, שכולל קשישים, צעירים ובני הנוער, שאין ביכולתם לנסוע לבלות בשבת במוניות או ברכב פרטי ולהוציא מאות שקלים בחודש על מוניות. נבחרנו תוך שהבטחנו שתושבי צפון העיר יוכלו להגיע לפארק הלאומי ולספארי ותושבי דרום העיר יוכלו להגיע לפעילויות במתחם הבורסה ולא פחות חשוב מכל העיר יוכלו להגיע לבית החולים תל השומר למצוות ביקור חולים. 

"הדת ועשרת הדיברות מקדשים את שמירת השבת אך גם את אמירת האמת קל וחומר על ידי נבחרי ציבור. מול איומים נבחרי ציבור חייבים לאזור אומץ גם מתוך אחריות ואמונה בדרך וכברכת האל ליהושוע בן נון: "אַל תִּירָא וְאַל תֵּחָת".

"ליצמן וגפני כדאי שתתעוררו. כהונתי, בניגוד לכהונת ממשלת ישראל, אינה כפופה להחלטות ולאיומים שלכם. מוטב שאת הסגנון המאפיוזי, הכופה והכפייתי תשמרו ותשאירו לכנסת ישראל. 
תרשמו לפניכם: על כל פעולת נקם שלכם בעיר ובתושביה בגלל קווי הבילוי בשבת - נגדיל את התדירות ונוסיף קווים. על כל ניסיון סחיטה באיומים, נפנה מוסדות חינוך שלכם שיושבים באהבה בעירנו על קרקע שלנו, שכל כך חסרה ונדרשת לשימושים שלנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן