נערכים לחידוש המחאה: המשטרה אישרה תהלוכה ועצרת ליוצאי אתיופיה

שבוע לאחר ההפגנות האלימות ברחבי הארץ, במשטרה מקווים כי המחאה אותה אישור בתל אביב תסתיים ללא אירועים מיוחדים: "נאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא נאפשר התפרעות אלימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/19 16:18 ה בתמוז התשעט

נערכים לחידוש המחאה: המשטרה אישרה תהלוכה ועצרת ליוצאי אתיופיה
הפגנת יוצאי אתיופיה, היום בקריות, צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90

מחאת יוצאי אתיופיה צפויה להתחדש הערב (ב') ובמשטרת ישראל הבהירו כי יאפשרו את ההפגנות וחסימות הכבישים, אך לא יסבלו הפרות סדר ואלימות.

התהלוכה אותה אישרו במשטרה תיערך בין צומת עזריאלי לכיכר רבין, שם תתקיים בסיומה עצרת. לשם הבטחת קיומה של התהלוכה המשטרה צפויה לחסום לתנועה החל מהשעה 17:00 את רחוב קפלן ממזרח למערב מעזריאלי לאבן גבירול .ציר התנועה החסום לטובת התהלוכה, יפתח לתנועה בהתאם להתקדמות הצועדים.

חודשו חסימות הצירים. נתיבי איילון

חודשו חסימות הצירים. נתיבי איילוןצילום: פלאש 90. תומר נאוברג

שוטרים יתייצבו בצירים המרכזיים לשם הכוונת התנועה למניעת עומסי תנועה ככל שניתן. במשטרה ביקשו מציבור הנהגים להישמע להוראות השוטרים ולפעול בהתאם. המשטרה ניהלה ועודנה מנהלת שיח רציף ומאמצי הידברות ממושכים במטרה להבטיח קיומה של מחאה ראויה וקוראת למפגינים לשמור על החוק והסדר - כן למחאה לא לאלימות

ממשטרת ישראל נמסר כי היא "תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא תאפשר התפרעות אלימה, וניסיון לפגוע בשוטרים, אזרחים ורכוש בניגוד לחוק".