במשטרה נערכים לחידוש מחאת יוצאי אתיופיה

קרוביו של סלומון טקה ז"ל אומרים כי לא יפסיקו למחות עד שהמציאות תשתנה. במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים לקראת חזרתן של ההפגנות, ומבהירים כי הפעם יגיבו בתקיפות וביד נוקשה לכל הפרעה לסדר הציבורי

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/19 09:41 ה בתמוז התשעט

במשטרה נערכים לחידוש מחאת יוצאי אתיופיה
הפגנת יוצאי אתיופיה, היום בקריות, צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90

אחרי ההפגנות הרבות ברחבי הארץ בשבוע שעבר, במשטרת ישראל נערכים בכוחות מתוגברים לקראת תום השבעה של סלומון טקה ז"ל, הנער שנורה למוות על ידי שוטר. הבוקר (ב') אמורים בני משפחתו של טקה לעלות לבית העלמין, ובמשטרה מעריכים כי מחאת בני העדה האתיופית צפויה להתחדש.

על פי קולות רבים שנשמעים בקרב מובילי המחאה של בני העדה, ניתן להבין כי המפגינים לא מוכנים להנמיך את גובה הלהבות שבערו בשבוע שעבר, ומאיימים להחריף את ההפגנות עד שיתחייבו בפניהם כי הקצין שגרם למותו של טקה יואשם בהריגה והמשטרה מצדה תצהיר על החלטתה להדיחו מהשירות. "לא נפסיק את המחאות עד שהמציאות תשתנה", אמרו בני משפחתו של טקה בזעם. "כשהמשטרה מתדרכת את התקשורת על העבר הפלילי של סלומון, מבחינתנו היא רוצחת אותו שוב. נניח שהיה לו עבר מסוים – זו סיבה להוציא אותו להורג? מה זה, ארגון פשע?".

על פי הראיות הקיימות בתיק, מסתמן כי הקצין לא יואשם בהריגה כפי שנטען נגדו תחילה. ממצאי החקירה יועברו לטיפול אישי מטעם ראש המחלקה לחקירות שוטרים, עו"ד קרן בר מנחם ופרקליט המדינה שי ניצן, שיקבעו בסופו של דבר במה יואשם הקצין, אם בכלל. בשל הסמיכות בין תום ימי השבעה להגשת המסקנות בעניין החקירה במח"ש, מתכוונים במשטרה להיערך בכוחות מתוגברים לקראת חזרתן של הפגנות המחאה, ומבהירים כי הפעם יגיבו בתקיפות וביד נוקשה לכל הפרעה לסדר הציבורי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן