מחאה לגיטימית? תנועת רגבים תלתה דגלי פלסטין ברחבי יו"ש

לאחר שבמהלך הלילה נתלו דגלי פלסטין בצירים המרכזיים של יו"ש, הודיעה תנועת רגבים כי היא אחראית על המהלך שהגיע כמחאה על השתלטות הרשות הפלסטינית על אדמות המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/19 08:50 ד בתמוז התשעט

מחאה לגיטימית?  תנועת רגבים תלתה דגלי פלסטין ברחבי יו"ש
מבצע חשאי לאמצע הלילה, צילום: תנועת רגבים

מהלך הלילה במהלך חשאי של תנועת רגבים נתלו מאות דגלי אש״ף בצירים המרכזיים ביהודה ושומרון. בהודעה שפורסמה לתושבים הבוקר (א) נכתב: "במהלך הלילה נתלו מאות דגלי הרשות הפלשתינית ברחבי יו"ש, וגם בבנימין, כחלק ממחאת פעילי ימין כנגד השתלטות הרש"פ על אדמות המדינה". 

הדגלים, מתנוססים ליד אלקנה, שערי תקווה ואורנית ועוד אזורים נוספים במטה בנימין. מהמועצה נמסר : "משעות הבוקר המוקדמות פועלת המועצה מול נתיבי ישראל להסרתם. מנוף של נתיבי ישראל כבר החל להסיר את הדגלים ברחבי בנימין. אנו מודים לכל תושבי בנימין אשר פנו אלינו בעניין, עירנותכם חשובה ביותר." 

צילום: איתי סילברמן

דגלים נוספים נתלו בצירים מרכזים ובהם כביש 60 מגוש עציון להר חברון שהחל מנווה דניאל דרך אלעזר, צומת הכבשים ומיתרים. לאורך כביש 5 בשומרון החל מצומת גיתי אבישר, דרך אורנית, ברוכין, מחלף פדואל. באזור בנימין בנווה צוף, צומת פסגות, עפרה, שילה ועוד. 

מבצע הדגלול שנערך לפנות בוקר בחשאי הינו חלק מקמפיין ״מדינת טרור מעבר לפינה״ אותו מנהלת תנועת רגבים. לפני כשבוע אף נחשפו נתונים לפיהם מעל 28,000 מבנים פלסטינים חדשים הוקמו בעשור האחרון על שטחי C וכי תפיסת השטח בדונמים צמח ל- 78,626 דונם. לשם השוואה כמות תפיסת הדונמים של היישובים הישראלים בשטחי C הינו 56,700 דונם בלבד.

צילום: תנועת רגבים

 

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון אמר בתגובה: "אם הממשלה לא תתעשת, ותעצור את ההשתלטות של הרשות הפלסטינית בסיוע האיחוד האירופי על שטחי c, המראה של דגלי פלסטין מעל השומרון לא יהיה מראה הזוי אלא המציאות בשטח. הרשות הפלסטינית בידיעת הרשויות הרלוונטיות משתלטת אט אט על שטחי c ביהודה ושומרון וקובעת עובדות בשטח ואין פוצה פה ומצפצף. אנחנו דורשים לראות שינוי מיידי בשטח ובניית תוכנית חירום לעצירת ההשתלטות השקטה הזו על חבלי ארץ בריבונות ישראלית מלאה"

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן