בקרוב בסיני: חוף נפרד ומסעדה כשרה

קבוצת מטיילים דתיים הבינה את הפוטנציאל הכלכלי לתיירות דתית וחרדית בחצי האי וגייסו לטובת הרעיון בעלים של אחד החופים בחצי האי. מומחה לסיני טוען: "זה לא ריאלי. שלטונות מצרים יטרפדו את זה מהר ובחריפות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/19 17:41 א בתמוז התשעט

בקרוב בסיני: חוף נפרד ומסעדה כשרה
סיני, צילום: shutterstock

חצי האי סיני חזר להיות בשנים האחרונות אחר היעדים הפופולריים בקרב ישראלים, על אף אזהרות המסע. בעקבות יוזמה של קבוצת מטיילים דתיים, בעליו של אחד החופים בסיני הסכים לקחת חלק ולהקים חוף רחצה נפרד ומסעדה כשרה למהדרין בחצי האי. "חשוב לנו שהדבר יצליח. זה החוף הראשון שיהיה כשר בסיני", אומרת אחת היזמיות. מומחה לסיני: "שלטונות מצרים יטרפדו את זה מהר ובחריפות".

בפוסט שפורסם בקבוצת "אוהבי סיני" בפייסבוק, ביקשה אחת היזמיות, ליאור זינו, את עזרת חברי הקבוצה בחיפוש אחר שף ושמונה משגיחי כשרות, שיכולו לעבוד בסיני באופן קבוע אחד לכמה חודשים. הפוסט גרם לסערה ורבים מהגולשים ביקשו למנוע את הקמת הפרויקט בנימוק שמדובר בהדתה. "מקווה שהטרלול הטליבני לא יאושר, שכל אחד יעשה מה שטוב לו. מה הלאה? חוף נפרד בכרתים או בספרד? שלא נדבר על פגיעה בטבע עם ההפרדה ההזויה", כתבה אחת הגולשות.

מעבר טאבה

נוהרים לחצי האי | מעבר טאבהצילום: פלאש 90

מנגד, היו גם מי שתמכו ברעיון. "לא מדובר בכפיה דתית, אלא ביוזמה מבורכת", טוען רון, "יש המון דתיים וחרדים שרוצים לבלות בסיני אבל לא יכולים בגלל בעיות של כשרות וצניעות. זכותם להקים חופים נפרדים אין בזה שום פסול".

גיא שילון, מנהל דף הפייסבוק "אוהבי סיני", טוען שהסיכויים להצלחת הפרויקט הזה קלושים. "אני בעד היוזמה אבל זה לא ריאלי. דעת הקהל המצרית ובעקבותיה שלטונות מצרים יטרפדו את זה מהר ובחריפות כולל חותמת שחורה למארגנים. כבר ראינו את זה במקרים אחרים",  אומר שילון.