מינה צמח פורשת: "הרמאות במדגם חיזקה את ההחלטה"

הסוקרת הוותיקה בישראל הודיעה כי היא פורשת מקיום סקרי בחירות בגיל 83: "אנחנו לא מדברים על הסקרים אלא על המדגם. כל עוד לא ימצאו דרך להתגבר על השקרים, לי אין דרך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/19 10:59 א בתמוז התשעט

מינה צמח פורשת: "הרמאות במדגם חיזקה את ההחלטה"
פורשת. ד"ר מינה צמח, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מי שצפה אמש בסקר המנדטים של ערוץ 12, יכול היה לשים לב שנעדר ממנו שמה של ד"ר מינה צמח, הסוקרת הוותיקה ביותר בישראל, שעבדה בשנים האחרונות עם הסוקר מנו גבע במכון 'מדגם', ונחשבת למזוהה במיוחד עם סקרי הבחירות בישראל ועם המדגמים של ליל הבחירות.

הבוקר (ה') הסבירה מינה צמח בראיון ברשת ב', כי החליטה לפרוש מעריכת סקרי בחירות, לאחר 46 שנים בתחום. צמח טוענת, כפי שטענה מיד לאחר הבחירות האחרונות, והכישלון של מדגם חדשות 12 אותו ערכה (שהעניק 37 מנדטים לכחול לבן ו-33 לליכוד), כי רבים שיקרו בקלפיות המדגם, מה שהביא לכשלונו, אך מדגישה כי תכננה לפרוש בכל מקרה לאחר הבחירות האחרונות.

"אתמול מלאו לי 83 והגעתי בעצם לרוויה בנושא של סקרי בחירות", אמרה צמח בראיון. "אני רוצה היום לעסוק בנושאים חשובים יותר ושמעניינים אותי יותר. עוד לפני הבחירות באפריל הגעתי להחלטה שאלה תהיינה הבחירות האחרונות שלי כסוקרת.
לכך מתווספת העובדה שאנשים שהצביעו בקלפיות המדגם שלנו רימו בהיקף שלא היה. היה הבדל משמעותי בין קלפי האמת לקלפי שלנו. זה חיזק את ההחלטה שהתקבלה. אמרתי לשופט מלצר באותו לילה של הבחירות שזו הפעם האחרונה".

מדגם חדשות 12 בבחירות האחרונות. "אנשים שיקרו"

מדגם חדשות 12 בבחירות האחרונות. "אנשים שיקרו"צילום: צילום מסך, חדשות 12

צמח הוסיפה כי אין לה דרך להתגבר על העובדה שאנשים משקרים במדגם: "אנחנו לא מדברים על הסקרים אלא על המדגם. כל עוד לא ימצאו דרך להתגבר על השקרים, לי אין דרך".
לדבריה, "במערכת הבחירות האחרונה זה היה בהיקף שלא היה. אני יודעת מה היה בקלפיות ערוץ 12, צלצלו אליי פעילי ליכוד, הם לא ידעו שהם פוגעים בי. זה לא גרם להחלטה אבל חיזק אותה. הבעיה הייתה רק הרמאות". 

על עתידה אמרה מינה צמח: "למנוע ולצמצמם את השבר בחברה הישראלית שאני מאוד מוטרדת ממנו. אני שומעת מאנשים לנו זה לא יקרה אבל אני הולכת להקדיש את עצמי לזה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן