סקר מנדטים: גוש הימין וגוש השמאל לא יצליחו להקים ממשלה ללא ליברמן

הליכוד עדיין המפלגה הגדולה, אך גם נתניהו וגם גנץ תלויים ביו"ר ישראל ביתנו. איחוד מפלגות הימין והימין החדש עם 5 מנדטים כל אחת. אהוד ברק לא עובר את אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/19 20:30 ל בסיון התשעט

סקר מנדטים: גוש הימין וגוש השמאל לא יצליחו להקים ממשלה ללא ליברמן
בנימין נתניהו ובני גנץ, צילום: פלאש90, גילי יערי, מארק ישראל סלם

הבחירות יתקיימו רק בעוד יותר מחודשיים, אך מסקר חדש שפורסם הערב (ד') נראה כי המרוויח הגדול מכשלון הקמת הממשלה, הוא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

מהסקר שנערך עבור חדשות 12, עלה כי מפלגתו של ליברמן קיבלה 9 מנדטים. עוד עלה כי ישראל ביתנו תהווה את לשון המאזניים בהקמת הממשלה, לא משנה איזה גוש ירכיב אותה.

הליכוד בראשותו של בנימין נתניהו קיבלה 32 מנדטים, כחול לבן של גנץ ולפיד 31 והרשימה המשותפת 12. מפלגת העבודה בהובלתו של עמיר פרץ קיבלה 8 מנדטים, ואילו ש"ס ויהדות התורה ירדו מעט ל-7 מנדטים כל אחת.

איחוד מפלגות הימין קיבלה לפי הסקר 5 מנדטים, ואילו הימין החדש התייצבה על מספר דומה. מרצ של ניצן הורוביץ קיבלה 4 מנדטים. מפלגתו החדשה של אהוד ברק כלל לא עברה אחוז החסימה. גוש הימין, ללא ליברמן, קיבל 56 מנדטים, לעומת גוש השמאל עם 55. הסקר, שבוצע על ידי מנו גבע ממכון מדגם, נערך בקרב 600 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה.

הרב רפי פרץ ונפתלי בנט

הסקרים ישכנעו אותם להתאחד? הרב רפי פרץ ונפתלי בנט צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בסקר שפורסם בחדשות 13 עלתה תמונה דומה ביחס למצב הגושים. הליכוד קיבלה 31 מנדטים, כחול לבן 29, הרשימה המשותפת 9, ליברמן 8, העבודה 7, וש"ס 7.

בסקר הזה, שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, אהוד ברק דווקא עבר את אחוז החסימה עם 6 מנדטים, יהדות התורה גם כן קיבלה 6, הימין החדש 5, איחוד הימין 4, זהות 4 ומרצ 4. גוש הימין ניצב על 57 מנדטים לעומת גוש מרכז שמאל עם 55.

שאלה נוספת שנשאלו הנסקרים היתה איזה הרכב ממשלה הם מעדיפים. 42% ענו שממשלת הליכוד, כחול לבן וללא סיעות חרדיות היא המועדפת עליהם. 21% העדיפו ממשלת ליכוד עם המפלגות החרדיות, ו-16% העדיפו ממשלת כחול לבן, ליכוד וחרדים.