רב צבאי? רב קהילה

מרכז י.נ.ר, בשיתוף הרבנות הצבאית, יכשיר רבני יחידות להתנהל בקרב פקודיהם כפי שמתנהל רב קהילה. כך יוכלו לא רק לחלק ציציות ולאכוף ענייני כשרות, אלא גם לייעץ בנושאי זוגיות ולהעניק "ליווי בשעת משבר"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 03/07/19 20:37 ל בסיון התשעט

רב צבאי? רב קהילה
לא רק רב צבאי. הרב קרים, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

רבנים צבאיים מזוהים לרוב עם חלוקת תשמישי קדושה, שמירה על כשרות במטבח, העברת שיעורי תורה ופסיקת הלכה. קורס חדש ינסה להכשיר אותם להתנהל ביחידתם כרבני קהילה לכל דבר. 

הקורס, "מנהיגות משפחתית בקהילה" אותו ילוו אנשי מרכז י.נ.ר. המתמחים בתחום ההכשרה, הטיפול וההנחיה, יתפרס על 7 מפגשים שבועיים שבהם יעסקו הרבנים בנושאים שונים מתחום הזוגיות, ילמדו על התערבות רבנית נכונה בקהילה וכן יקבלו כלים כיצד ניתן לזהות קשיים בקרב חיילים.

הרבנים בקורס

הרבנים בקורסצילום: מרכז י.נ.ר

בין הרבנים שיעבירו את ההרצאות ניתן לציין את הרב אליעזר קשתיאל מהמכינה בעלי, הרב דוקי בן ארצי, הרב חן חלמיש ועוד. מטרת הקורס תהיה ללמד את הרבנים הצבאיים להסתכל על חיילי יחידתם כאנשי קהילה שהם עומדים בראש ההנהגה הרוחנית שלה. בתום המפגשים יידרשו הרבנים לדעת לספק מענה לקשיים והתמודדויות בתחום האישי, הזוגי והמשפחתי. 

על תכני הקורס והתאמתם להתמודדויות הנדרשות מרב יחידה צבאית, שקדו במרכז י.נ.ר יחד עם צוותים של הרבנות הצבאית, שם רואים חשיבות רבה בקידום המהלך שיצא לדרכו ממש זה עתה ובטוחים שהוא יניב תוצאות ברוכות לטובת החיילים.

"לצד ההסמכה התורנית וההלכתית הנלמדת בתהליך ההסמכה לרבנות", אומר גורם ברבנות הצבאית לחדשות כיפה, "תעניק ההשתלמות המקצועית ידע ומיומנויות מעשיות במעטפת אותה מעניק הרב לפקודיו, בדגש על ליווי והתערבות בשעת משבר, כך שהרב יוכל לתפקד היטב כרב קהילה ויידע לתת מענה מושלם לכל חייל ובכל נושא".