מחאת יוצאי אתיופיה: חודשו חסימות הצירים. 5 מפגינים נעצרו

נתיבי איילון נחסמו במקטעים מסוימים, כשבמקומות אחרים הצליחו השוטרים למנוע את הפרת הסר המשטרה: "נאפשר קיומה של מחאה לגיטימית, אולם לא תאפשר הפרת הסדר ואלימות במסגרת המחאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/19 19:08 ל בסיון התשעט

מחאת יוצאי אתיופיה: חודשו חסימות הצירים. 5 מפגינים נעצרו
חודשו חסימות הצירים. נתיבי איילון, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

חסימות הכבישים על ידי יוצאי אתיופיה חודשה הערב (ד') לאחר שמפגינים חסמו את נתיבי איילו וכמה מהם אף נעצרו על ידי המשטרה.

כביש 20 נחסם לתנועה ממחלף ההלכה למחלף השלום, ושוטרים הנמצאים במקום מכוונים את התנועה. מהמשטרה נמסר כי מומלץ לציבור הנהגים לבחור בדרכים חלופיות.

שוטרים בהפגנות

שוטרים בהפגנותצילום: פלאש 90. תומר נאוברג

כוחות המשטרה עצרו 5 מפגינים בגין הפרת הסדר, לאחר שניסו לחסום את צירי התנועה. השוטרים מנעו מהם לרדת לכביש ואפשרו את המשך זרימת בתנועה בצומת. העצורים נלקחו לחקירה וממשטרת ישראל נמסר כי היא "תאפשר קיומה של מחאה לגיטימית, אולם לא תאפשר הפרת הסדר ואלימות במסגרת המחאה".

בתוך הוארך מעצרם של שלושה מפגינים שנעצרו אמש, בחשד לתקיפת שוטרים והפרת הסדר הציבורי, על ידי בימ"ש השלום בבאר שבע. החשודים, שאחד מהם קטין בן 16, הביעו את מחאתם בכניסה לנתיבות באמצעות חסימת הציר. שני עצורים נוספים  שוחררו בתנאים מגבילים.

במשטרה אמרו כי "חסימות צירי תנועה הינם מעשה אסור עפ"י חוק וגורמים לפגיעה בציבור רב של נהגים. לצד הכלה ואיפוק משטרתי רב כלפי מפגינים מתוך ניסיון לאפשר להם לבטא את מחאתם, משטרת ישראל לא תאפשר את המשך החסימות של צירי תנועה מרכזיים ברחבי הארץ באופן שיוביל לפגיעה כה משמעותית באזרחי ישראל בכלל ובמשתמשי הדרך בפרט", כך נמסר מהמשטרה