הרב ערוסי: מדינת ישראל קלקלה את בני העדה האתיופית

רבה של קרית אונו תלה את האשמה במחאות האלימות של יוצאי אתיופיה בתרבות המערב: "ראיתי את בני העדה האתיופית באצילותם. המדינה הדמוקרטית המערבית היא שקלקלה אותם. הקמפיינים האנטי יהודיים מובילים לאלימות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/19 19:00 ל בסיון התשעט

הרב ערוסי: מדינת ישראל קלקלה את בני העדה האתיופית
תורת ישראל מתנגדת., צילום: דוברות

רבה של קרית אונו, הרב רצון ערוסי, תלה הערב (ד') את האשמה במחאות האלימות של יוצאי אתיופיה, דווקא בכל הטוענים ל"הדתה" בישראל ואלה שיצאו נגד המדינה כמדינת הלכה. בנוסף הוא האשים את כי החינוך המערבי "קלקל" את בני העדה האתיופית.

"הקמפיינים האנטי יהודיים מובילים לאלימות", אמר, "אין הדמוקרטיה המערבית יכולה להתחרות או להחליף את הדמוקרטיה היהודית, לא רק בערכיה אלא אפילו בכל מה שקשור לדרך קבלת הכרעות ציבוריות".

לדבריו, בעוד "שהדמוקרטיה המערבית מאפשרת לכל יחיד ולכל קהילה לבטא את רצונם בצורה אשר פוגעת במערכת החוקים, פוגעת ברשות הרבים, במרחב הציבורי, ואין זה משנה על מה הם ההפגנות, זה הרה אסון, מדינת הלכה היא מדינה אשר לא שוללת כאמור דמוקרטיה בדרך קבלת החלטות, אלא היא מחייבת חינוך וקבלת ערכים מגיל אפס, כדי לא לגרום שום נזק לשום יחיד ועל אחת כמה וכמה לכלל. אין מקום ביהדות למחאות אנרכיסטיות".

הפגנות אלימות. רכב שהוצת במחאה

הפגנות אלימות. רכב שהוצת במחאהצילום: פלאש 90. אדם שולדמן

לשיטתו ,החינוך המערבי הוא זה שמשפיע לרעה על צעירי העדה האתיופית: "הופעתי לא פעם בכנסים רבי משתתפים של בני העדה האתיופית, ראיתי אותם באצילותם, בבושת פניהם, בנימוסים שלהם. ואם ראינו אותם אתמול את הקהילה הזו בחולשה נוראית שכזו, הרי שהמדינה הדמוקרטית המערבית היא שקלקלה אותם".

בהמשך הוא אמר כי "בימים האחרונים אנו רואים את מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית מערבית במערומיה ובחרפתה ובחולשתה", אמר והוסיף כי "אין צל של ספק שבימים טראגיים אלו, אם לא נדע להסיק את המסקנות הנכונות, חלילה חלילה, אנו נמצאים במדרון חלקלק של הידרדרות לשנאת חינם, למלחמת אחים, להתפרקות מערכים".

הרב האשים את מנהיגי המדינה על שלא מחו והתייחסו "כבר בראשית הדרך" לטענות "שיש יחס מפלה לרעה כלפי בני העדה האתיופית", זאת בעקבות "המאורע הטרגי שבו נהרג בן העדה האתיופית על ידי שוטר, דבר אשר צריך להיחקר חקירה אמיתית".

הרב ערוסי הדגיש כי "על פי דרכה של תורה אסור באיסור מוחלט לחסום כבישים ודרכים. חסימת כבישים ודרכים יש בה נזקים לרבים, זה לא משנה מה גודל הנזק, כל אדם אשר צריך להגיע ליעדו ומעכבים בעדו הוא ניזוק". גם לכלי התקשורת בא הרב בטענות כשאמר כי "טעות בידי התקשורת, אשר רק כשיש אקשן, כשיש הפרות סדר היא מסקרת. יכולים וצריכים אנשי התקשורת לסקר מחאות מכובדות, מושכלות, בצידי דרכים, אשר מביעים על הכאב העצום, ולא בדרך של חסימת כבישים".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן