מחאת יוצאי אתיופיה - ח"כ סער מזדהה אך מסתייג: "יש הבדל בין מחאה לבין אנרכיה"

חבר הליכוד גילה הבנה לזעקת בני העדה האתיופית על מותו של סולומון טקה, אך הוסיף כי אין לאפשר מעשי אלימות". ח"כ יברקן: "קורא למשטרה ולמפגינים לשמור על איפוק ולא להידרדר לאלימות". שוטר נפצע באורח בינוני בראשו מזריקת אבן

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 02/07/19 21:37 כט בסיון התשעט

מחאת יוצאי אתיופיה - ח"כ סער מזדהה אך מסתייג: "יש הבדל בין מחאה לבין אנרכיה"
מזדהה אך מסתייג, צילום: פלאש 90. אהרון קרון

ח"כ גדעון סער מהליכוד הביע הערב (ג') את הזדהותו עם מחאת בני העדה האתיופית, אך לא לא בחל גם במתיחת ביקורת על אופיין האלים של חלק מההפגנות וחסימות הכבישים.

"העדה האתיופית היא עדה מופלאה שנפגעת מגילויי גזענות", צייץ סער בטוויטר והוסיף כי "הרג הצעיר האתיופי צריך להיחקר והוא נחקר". לצד זה ציין כי "המחאה מובנת. אבל יש הבדל בין מחאה לבין אלימות ואנרכיה - ואותן אין לאפשר".

מפגינים בתל אביב. בני העדה האתיופית

מפגינים בתל אביב. בני העדה האתיופיתצילום: פלאש 90. הדס פרוש

משטרת ישראל דיווחה מוקדם יותר על כך ששוטר נפצע באורח בינוני בראשו לאחר שנפגע מאבן שנזרקה לעברו על ידי אחד המפגינים במחלף אולגה. הוא פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה לקבלת טיפול רפואי. במשטרה ציינו כי "למרות שבמשטרה פועלים מאז אמש לאפשר למפגינים את חופש הביטוי והמחאה תוך הכלת המחאות, אנו עדים מאז אתמול בלילה ובמהלך השעות האחרונות לאלימות פיזית ופגיעה בשוטרים שחלקם פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים".

מי שניסה להסביר את מחאת יוצאי אתיופיה וגילה הבנה למחאותיהם היה ח"כ גדי יברקן מכחול לבן, שבחר לתקוף את נתניהו: "אני קורא לראש הממשלה לגלות מנהיגות ולקחת אחריות על המתרחש ברחובות מדינת ישראל. שתיקתך עוד עלולה לדרדר את המדינה כולה לנקודת אל חזור מבחינת הציבור הישראלי. כראש הממשלה של כולנו, אתה נושא באחריות, ורק אתה בלבד!  כנס את הממשלה עוד הלילה וקרא להקמת וועדת חקירה ממלכתית בכשל הקליטה של יהדות אתיופיה בישראל, והאלימות המשטרתית כנגד אזרחי ישראל".

יברקן הוסיף ופנה לשלל הגורמים כדי שאלה ימנעו מנקיטה באלימות "אני קורא למשטרה להמשיך לגלות איפוק ואחריות לאומית. ולכם אזרחי ישראל התקועים בפקקים גלו הבנה וסבלנות, כי הנערים הללו מרגישים שהם הבאים בתור. תמכו בהם והצטרפו למחאה. אחי המפגינים ברחבי הארץ, אני קורא לכם לשמור על איפוק ולא להידרדר לאלימות"