לא רק כשרות מוצרים: האכיפה החדשה של הרבנות בנושא מעדניות

אגף הכשרות של הרבנות הראשית החל לשים דגש גם על צבע הכפפות של נותני השירות במעדניות, לפי החלוקה שבין מוצרי בשר לחלב. בנוסף, יושם דגש על "הדוקרנים" שעליהם נתלה המחיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/19 16:12 כט בסיון התשעט

לא רק כשרות מוצרים: האכיפה החדשה של הרבנות בנושא מעדניות
אכיפה חדשה של הרבנות. למצולמים אין כל קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. Johanna Geron

הרבנות הראשית החלה לאחרונה לאכוף נהלי כשרות מיוחדים שלא נוגעים דווקא למזון אלא עזרים הנלווים לו. כך עלה מעדכון האחרון של אגף הכשרות שפורסם היום (ג').

לפי החוברת החודשית, יש צורך בסימון מיוחד במעדניות שיעזור להבחין בין מוצרי בשר לחלב. אחד מהם התייחס לצבע הכפפות של נותני השירות

בחוברת נכתב כי "במרכולים המושגחים יש פעילות של מעדניות, המגישות לציבור הלקוחות (בנפרד) מוצרי נקניק, סלטים פרווה ודגים, מוצרי גבינה. אחד מנהלי הכשרות, המתייחסים לבידול בין האגפים השונים, דורש החלפת כפפות על ידי העובדים כאשר עוברים מאגף לאגף". עוד נאמר כי הרבנות פעלה בתיאום עם הנהלות המרכולים, "להסדרת כפפות בצבעים שונים (כחול-חלבי, לבן שקוף –בשרי) לצורך טיפול בגבינות ובנקניק. באופן זה, הבידול ניכר יותר, וקל יותר לפקח על הפעילות".

עניין כשרותי נוסף הקשור למעדניות נגע לדוקרנים שבעזרתם מפרסמים את מחיר מוצרים. "במעדניות בדרך כלל נועצים במוצרי הנקניק והגבינה מעין דוקרנים, שעליהם מופיע שילוט של שם המוצר ומחירו", נכתב בחוברת וצוין כיהרבנות פועלת "להסדרת דוקרנים בצבעים שונים לגבינות (צבע כחול) ולמוצרי נקניק (צבע אדום), ועל ידי כך לחזק את הבידול בין האגפים".