סוף טוב: המטוס הגרמני נחת בשלום בנתב"ג

לאחר שעות ארוכות של מתח, המטוס, ששרידי הצמיג שלו נמצאו על מסלול ההמראה בגרמניה, נחת בשלום ונמל התעופה בן גוריון חוזר לשגרה. שר התחבורה סמוטריץ': "ההיערכות של רשות שדות התעופה וגורמי הביטחון וההצלה ראויה לציון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/19 15:58 כח בסיון התשעט

סוף טוב: המטוס הגרמני נחת בשלום בנתב"ג
המטוס הגרמני לאחר הנחיתה בנתב"ג, צילום: דוברות רש״ת

לפני דקות אחדות הודיעה רשות שדות התעופה כי המטוס הגרמני נחת בנמל התעופה בן גוריון ללא פגע. בשדה התעופה נערכו לנחיתת חירום בעקבות שרידי צמיג המטוס, שעליו 152 נוסעים, שיצא מגרמניה לישראל שנמצאו על מסלול ההמראה, דבר שמעיד על אפשרות לפגיעות בצמיג עצמו ובנחיתת המטוס. נמל התעופה בן גוריון חוזר לשגרה. 

מטוסי חיל האוויר חברו אל המטוס בדקות האחרונות על מנת לבדוק את המטוס עצמו ואת הצמיג. מטוסי חיל האוויר יעבירו דיווח למנהל נמל התעופה בן גוריון דרך מגדל הפיקוח. החיתה צפויה להתרחש בדקות הקרובות.

בנתב"ג התייצבו כוחות של מגן דוד אדום, על מנת להיערך לאפשרות של פצועים. מנכ"ל מד"א, אלי בין המפקד על הכוחות בשטח נתב"ג: "מיד עם קבלת ההתרעה שעות לפני הנחיתה נערכנו עם למעלה ממאה אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי מד"א המאויישים על ידי מאות חובשים ופראמדיקים לאבטח רפואית את נחיתת המטוס. אנחנו בתיאום מלא עם רשות שדות התעופה, משטרת ישראל, כיבוי אש וצה"ל וכולם ערוכים. צוותי מד"א מיומנים ומתורגלים לאירוע מסוג זה ואנחנו מקווים שהמטוס ינחת בשלום וכלל לא יהיה צורך בטיפול של הצוותים שלנו".

ראש הממשלה נתניהו ברך את כוחות הביטחון: "בשורות טובות מנתב"ג. אני מצציע לכוחות החירום וההצלה ולחיל האוויר על היערכות יוצאת מן הכלל". 

שר התחבורה סמוטריץ': "ההיערכות של רש"ת וגורמי הביטחון וההצלה ראויה לציון. אני נושא תפילה שהנחיתה תעבור בשלום ושנחזור לסיור כדי לוודא שנתב"ג ערוך לקלוט את טיסות שדה דב באופן מיטבי."