שר הפנים של בריטניה הגיע לביקור בכותל

כמעט 20 שנים אחרי ביקור שר בכיר של ממשלת בריטניה בכותל המערבי, סאג'יד ג'אוויד, הגיע למקום הקדוש והתקבל על ידי רב הכותל ונשא תפילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/19 15:12 כח בסיון התשעט

שר הפנים של בריטניה הגיע לביקור בכותל
השר הבריטי ורב הכותל, צילום: צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

שר הפנים של בריטניה, סאג'יד ג'אוויד הגיע הבוקר (ב') לביקור בכותל המערבי במסגרת ביקורו בישראל. הביקור של שר הפנים הבריטי התקיים לאחר 19 שנה בהן לא ביקר שר בכיר של ממשלת בריטניה בירושלים העתיקה ובכותל המערבי.

מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי, מרדכי אליאב שקיבל את פני השר קיבל, סיפר לג'אוויד על ההיסטוריה של המקום ועל חשיבותו כמוקד געגוע וכיסופים של היהודים לירושלים לאורך הדורות.

ג'אוויד שמגיע ממשפחה מוסלמית, סיפר בביקור בכותל, כי אביו האמין מאוד בחיבור בין יהודים למוסלמים, וכי אחיו ביקר כאן בכותל המערבי כשהיה ילד, ואביו וכל המשפחה התרגשו מאוד מהתמונות כאן.

השר הבריטי הוסיף ואמר כי ניתן לחוש במקום את העוצמה הרוחנית השורה בו , וכי הוא מתפעל מכך שהכותל המערבי פתוח כל שעות היממה - במשך כל השנה כולה. הוא אף התעניין בתמונות של האירועים ההמוניים, ובמיליוני המבקרים שמגיעים בחגי ישראל לכותל המערבי.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א קיבל את השר הבריטי בכותל וקרא עמו את פרק קכ"א בתהילים. השר טמן פתק בין נדבכי הכותל המערבי. רב הכותל המערבי ציין בפני ג'אוויד "הביקור שלך כאן הוא עדות לכך שניתן במקום הקטן הזה לחיות יהודים ומוסלמים גם יחד מבלי לפגוע אחד בשני."