הדרך של טוויטר לרסן את טראמפ

מהלך ליברלי ומכיל של הרשת החברתית צפוי לצאת לדרך, בו הרשת תגביל נציג ממשל, שמתמודד על תפקיד ציבורי ולו לכל הפחות 100 אלף עוקבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/19 14:29 כח בסיון התשעט

הדרך של טוויטר לרסן את טראמפ
ירסנו את נשיא ארה"ב לטובת שיח ליברלי?, צילום: shutterstock

הרשת החברתית טוויטר הכריזה ביום חמישי האחרון על נסיון נוסף לנקות את השיח ברשת. מדובר במעין התראה שתהווה "אזהרת קריאה" - במקום הפוסט המקורי תופיע הודעה של טוויטר בה היא מציינת כי הציוץ אמנם עובר על הכללים של הפלטפורמה אך זמין לקריאה מתוך הבנה כי יש בו עניין לציבור.

טוויטר מציגה את המהלך דווקא כאקט ליברלי ומכיל, שהרי היא מודה שלמרות שהתוכן עלול להיות פוגעני, הוא צפוי להשאר פתוח למשתמשים בגלל חשיבותו הציבורית-תקשורתית.

למרות התנאים שלפיהם טוויטר קובעת מי הם אותם חשבונות שיזכו לריסון, מדליקים נורת אזהרה בשם "דונלד טראמפ", נשיא ארה"ב. שלושת הכללים אותם מציינת החברה הם: המצייץ הוא נציג ממשל, מתמודד לתפקיד ציבורי או כזה שצפוי להכנס לתפקיד; להיות "מאושר" בטוויטר, כלומר בעל וי כחול; ולהיות בעל 100 אלף עוקבים.

צילום: pixabay

הצעד של טוויטר מגיע במקביל להצהרות תוקפניות של נשיא ארה"ב עצמו נגד טוויטר ודומותיה בערוץ Fox Business. "טוויטר היא פשוט נוראית. היא לא מאפשרת לך להפיץ את מה שיש לך להגיד", אמר טראמפ. "צריך לתבוע אותם בגלל ההטייה שלהם. כל האנשים שם דמוקרטים, אם אחליט להפוך לדמוקרט ליברלי אזכה לפי חמישה יותר עוקבים".