מבקר המדינה הנכנס: "היושרה וטוהר המידות הן נדבך חשוב במשימת מבקר המדינה"

מתניהו אנגלמן נכנס לתפקידו כמבקר המדינה לאחר שהצהיר אמונים בכנסת. אדלשטיין ברך את המבקר הטרי ואמר: "ביקורת המדינה לא רק משפרת את החיים, היא מצילה חיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/19 14:02 כח בסיון התשעט

מבקר המדינה הנכנס: "היושרה וטוהר המידות הן נדבך חשוב במשימת מבקר המדינה"
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, והמבקר החדש, מתניהו אנגלמן, צילום: דוברות הכנסת, נועם מוסקוביץ'

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן נכנס היום (ב') לתפקידו החדש כשהצהיר אמונים למדינת ישראל ולחוקיה בכנסת. "אל למבקר להתערב בהליכי קבלת ההחלטות. מעורבות בקבלת ההחלטות עלולה לפגוע במעמדה של הביקורת כאובייקטיבית ובלתי תלויה", אמר אנגלמן.

בנאומו הגדיר אנגלמן את עבודת המבקר "ביקורת בונה" וציין כי ישאף להביא לידי ביטוי את הרקע הפיננסי והניהולי שלו. עוד אמר כי "היושרה וטוהר המידות הן נדבך חשוב במשימת מבקר המדינה". הוא ציין כי לתפיסתו, לצד המלצות המבקר ניתן להציג חלופות להתנהלות הגופים המבוקרים, דבר שעשוי לשפר את פעילותם.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בכנסת כי "יש כאלו שמעזים להפחית מערכַה של עבודת הביקורת. הם אומרים: היה עדיף לנו בלי המציק הזה, "הנודניק", שחוקר ובוחן כל מה שאנחנו עושים. אלו דברי הבל! ביקורת המדינה לא רק משפרת את החיים, היא מצילה חיים".

יולי אדלשטיין ומתניהו אנגלמן

יולי אדלשטיין ומתניהו אנגלמןצילום: דוברות הכנסת נועם מוסקוביץ

אדלשטיין אמר כי בשנים האחרונות קיבלו את דו"חות הביקורת ממבקר המדינה היוצא, השופט בדימוס יוסף שפירא, "בכל דו"ח, ללא יוצא מן הכלל, נמצאו ליקויים שהתוצאה שלהם היתה חד משמעית: סיכון חיי אדם. פעם זו היתה ביקורת שעסקה בהקפדה על התקנים בתשתיות המדינה; פעם זו היתה ביקורת בנושא העזרה לחיילים בודדים; פעם זו היתה ביקורת בנושא זיהום אוויר והשמירה על הסביבה. יש עוד דוגמאות לאין-ספור". 

יושב ראש הכנסת הוסיף ואמר כי מי שמכיר את עבודת ביקורת המדינה יודע היטב שלא מדובר בשעשוע תיאורטי, "לא מדובר בביקורת לשם הביקורת או בדקדוקי עניות חסרי צורך. מדובר בחיזוק הבית שלנו. מדובר בהבטחת שלומם וחייהם של אזרחי ישראל. זלזול בביקורת –  הוא זלזול בהם. אין לו מקום במדינה מתוקנת".

אדלשטיין איחל הצלחה למבקר המדינה הנכנס, אנגלמן ואמר "אני משוכנע שתחושת השליחות שלך, הניסיון שרכשת והגיבוי לו אתה זוכה מחברי הבית הזה – יסייעו לך למלא את המשימה שנטלת על עצמך בהצהרת האמונים: לחזק את "בדק הבית" של מדינת ישראל, באחריות ובאמונה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן