השביתה בנתב"ג בוטלה - המדינה תשלם

בית הדין האזורי לעבודה קבע כי עובדי מעברי הגבול, שהודיעו כי ישבתו החל מיום שלישי במחאה על הלנת שכרם, יגיעו לעבודה, והמדינה תנקוט צעדים לשלם להם בזמן

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/06/19 18:00 כז בסיון התשעט

השביתה בנתב"ג בוטלה - המדינה תשלם
השביתה בוטלה. נתב"ג, צילום: משה שי, פלאש 90

אפשר לחזור לתכנן את החופשה בחו"ל. אחרי ההודעה כי עובדי מעברי הגבול בנתב"ג ובמעברים היבשתיים ישבתו החל מיום שלישי הקרוב, דבר שהיה משתק למעשה את הכניסה והיציאה אל וממדינת ישראל, פסק היום בית המשפט האזורי לענייני עבודה כי השביתה תבוטל.

המדינה פנתה לבית הדין לעבודה כדי למנוע את השביתה. והשופטת אריאלה גילצר-כץ נעתרה לבקשת המדינה והודיעה כי השביתה תבוטל, אך המדינה תתחייב לקיים מהלכים במטרה לשלם את שכרם של העובדים בזמן, בין היתר באמצעות מינוי של מומחה, שיקבע כמה יש לשלם לכל עובד.

ועד עובדי מעברי הגבול הודיע בשבוע שעבר כי העובדים יפתחו בשביתה. בהודעת הוועד נאמר כי הסיבה לשביתה היא "עיכובי השכר הממושכים ופגיעה ברכיבי שכר שונים שהוסדרו בהסכם הקיבוצי". משמעות המהלך היא כי לא תתאפשר כניסה ויציאה של בני אדם וסחורות מהמדינה ואליה.

בקרוב שביתה? נתב"ג

איום השביתה הוסר. נתב"גצילום: משה שי, פלאש 90

"בשל מחדל מתמשך של ההנהלה ומשרד האוצר לא עודכנה מערכת שכר כך שהעובדים מקבלים בתחילת החודש שכר חלקי בלבד. כמו כן, בחודשים האחרונים העובדים אף סופגים עקב כך גם פגיעה ברכיבי שכר שונים שהוסדרו בהסכם הקיבוצי", נאמר עוד בהודעת ועד העובדים. "יצויין כי שכר עובדי מעברי הגבול ממילא אינו גבוה ואף נמוך מהשכר הממוצע במשק כשהוא נע בין 6000 - 8000 שקל, כך שהעיכובים בשכרם והפגיעה ברכיבים השונים פוגעת אנושות בפרנסתם של מאות משפחות". כעת נראה כי נמצא הפיתרון לבעיה.