נתניהו בישיבת הממשלה: "אם נצטרך נפעל באמצעים קשים נגד חמאס"

ראש הממשלה התייחס לביקורת נגדו בנוגע להסדרה מול חמאס, במקביל לשיגורי בלוני תבערה: "אני לא מתרשם מהתעמולה של כל מיני משיאי עצות. אנו מבינים את מצוקת תושבי העוטף ופועלים להקל עליהם"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 30/06/19 11:27 כז בסיון התשעט

נתניהו בישיבת הממשלה: "אם נצטרך נפעל באמצעים קשים נגד חמאס"
צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדף הבוקר (א'), בפתח ישיבת הממשלה, את הביקורת נגדו בנושא הסכם הרגיעה עם חמאס.

"אני לא מתרשם", אמר ,"מהתעמולה של 'המומחים' למיניהם. רבים מהם משיאים לנו עצות שהם בעצמם לא יישמו כשהם היו בתפקיד. ושלא נתבלבל, הם גם יהיו הראשונים לבקר אותנו אחרי שנצא למבצע צבאי רחב היקף, דבר שייתכן שנאלץ לעשותו. לכן מה שמנחה אותי זה רק דבר אחד - ביטחון מדינת ישראל".

נתניהו המשיך ואמר: "אנו מבינים את מצוקת תושבי העוטף ופועלים להקל עליהם ככל הניתן כולל עצירת הדלקים. אם נצטרך נפעיל אמצעים קשים בהרבה. את הפעולות הללו אנחנו עושים בעצה אחת עם כל גורמי הביטחון.

ארכיון: גנץ בסיור בעוטף עזה

ארכיון: גנץ בסיור בעוטף עזהצילום: פלאש 90

ביום שישי נפגש יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, עם חקלאים סמוך לנחל עוז ותקף את ראש הממשלה. "נתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס וכל פעם מחדש מגיעים עוד בלונים", אמר והוסיף כי הפסקת האש "מוכיחה שחמאס הוא שמכתיב את התנאים לנתניהו וככה לא מייצרים הרתעה. חייבים להגיב בחוזקה. לא תהיה רגיעה בלי הרתעה ובלי תגובה. אסור לקבל את כל השחור הזה".

בהמשך הוא אמר כי "אחרי צוק איתן היה שקט מוחלט שבוזבז לחלוטין. צריך ליצור פתרון עם שתי רגליים. העיקרון הראשון הוא שכשכאן אין שקט- בצד השני אין שקט. צריך לתקוף בעוצמה, לבצע סיכולים ממוקדים, לתקוף כל הזמן. לא נפרט כאן על התכניות המבצעיות, אבל צה"ל הוא מהצבאות החזקים בעולם ויש לנו את היכולות הנדרשות.