שביתה בנתב"ג? עובדי המעברים מאיימים לשבות

עובדי מעברי הגבולות, בנתב"ג ובמעברים היבשתיים, מאיימים כי יפתחו בשביתה ביום שלישי הקרוב, עם תחילת החופש הגדול והעומסים בשדה. הסיבה - טענות לעיכובי שכר ולהפרות הסכם העבודה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/06/19 19:14 כד בסיון התשעט

שביתה בנתב"ג? עובדי המעברים מאיימים לשבות
בקרוב שביתה? נתב"ג, צילום: משה שי, פלאש 90

האם עובדי מעברי הגבול בנתב"ג ובמעברים היבשתיים (טאבה, ערבה ובית שאן) יפתחו בשביתה בשבוע הבא? יו"ר ועד העובדים של מעברי הגבול ברשות האוכלוסין הודיעה היום לעובדים כי ביום שלישי תתחיל שביתה, ללא הגבלת זמן, בנמל התעופה הבינלאומי של ישראל ובמעברי הגבול.

בהודעת ועד עובדי מעברי הגבול נאמר כי הסיבה לשביתה היא "עיכובי השכר הממושכים ופגיעה ברכיבי שכר שונים שהוסדרו בהסכם הקיבוצי". משמעות המהלך היא כי לא תתאפשר כניסה ויציאה של בני אדם וסחורות מהמדינה ואליה.

"בשל מחדל מתמשך של ההנהלה ומשרד האוצר לא עודכנה מערכת שכר כך שהעובדים מקבלים בתחילת החודש שכר חלקי בלבד. כמו כן, בחודשים האחרונים העובדים אף סופגים עקב כך גם פגיעה ברכיבי שכר שונים שהוסדרו בהסכם הקיבוצי", נאמר עוד בהודעת ועד העובדים. "יצויין כי שכר עובדי מעברי הגבול ממילא אינו גבוה ואף נמוך מהשכר הממוצע במשק כשהוא נע בין 6000 - 8000 שקל, כך שהעיכובים בשכרם והפגיעה ברכיבים השונים פוגעת אנושות בפרנסתם של מאות משפחות".

ההמראות והנחיתות יופסקו? נתב"ג

ההמראות והנחיתות יופסקו? נתב"גצילום: פלאש 90

יו"ר ועד העובדים, שני שבתוב, אמרה כי "יש עובדות ועובדים שמתחילים את החודש עם מינוס של עד 50% בשכרם. הטלפון מהבנק הפך אצלם לשגרת חיים. לא יכול להיות שעובדים יצטרכו להילחם על זכותם הבסיסית לקבל שכר בזמן. אנחנו לא דורשים תוספות או זכויות יתר אלא רק שכר בזמן כמו כל העובדים במשק".

השביתה, כאמור, צפויה להתחיל ביום שלישי, עם פתיחת החופש הגדול, תקופה בה העומס בנתב"ג ובכלל במעברי הגבול עולה בצורה משמעותית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן